Annons

Råd ang. objektivköp

Produkter
(logga in för att koppla)

Jankrokant

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa ett objetiv till min flickvän, dock är jag totalt okunnig när det kommer till fotografering och all form av kamerautrusning, så det är där ni kommer in i bilden! :)

Kameran hon använder idag är en Canon 450D och objetiven hon har (då jag inte vet någonting om detta så får ni gärna säga till om ni behöver veta någonting mer om utrustningen) är ett 18-55mm från Canon som jag tror är det man får med när man köper kameran och ett objetiv som heter 50mm f/1.8, också det från Canon.

Vad skulle ni rekommendera som "nästa" objektiv för att komplettera dessa två?
Tror hon framförallt vill ha ett objetiv för att fota på lite längre håll. Har tittat på ett som heter Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, kan det vara ett bra val?
Eftersom jag inte är gjord av pengar skulle jag helst se att objektivet ligger nånstans mellan 2000-3000kr.

Tacksam för all hjälp!

Hej Annika. Jag tror att 55-250mm IS är ett väldigt bra val. Går nog inte att få ett prisvärdare objektiv förutom 18-55mm IS och 50mm f/1.8 som hon redan har.

Kan bara instämma, tror det blir perfekt...

Nu har du ett antal personer som gör "tummen upp"!

/Per

Men perfekt!

Då får det bli det objektivet!
Skönt att min chansning gick hem, kanske bor en liten kameraexpert i mig i alla fall :)

Tack för all hjälp!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto