Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Provia i Propack? Någon med erfarenhet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jalong

Aktiv medlem
Står i färd med att tanka upp en massa diafilm och ser att Photax säljer Provia 100 i 20 pack för 1080 kr dvs 54 kr styck i neutrala rullar de själva spolat upp. Mycket lockande, men kan det tänkas finnas någon nackdel? Finns här någon som har direkt erfarenhet av Photax Propack?
Vore tacksam för info.

/Svante

PS Har sökt på gamla diskussioner och hittat en del utom just någon som säger sig ha personlig erfarenhet av en sådan här beställning? DS

Tack så jättemycket för ditt svar. Tyckte det lät för billigt för att vara sant, men nu ska nog jag också våga beställa. Inget strul med att lämna filmen till ett vanligt labb alltså?

/Svante

hej svante

jag har köpt även sov som jag framkallade själv
där fanns det några mindre repor eller skador men var försumbara,det förde tanakrna till det som ibland händetr när man laddar råfilm själv.
men med deras andra propack har det varit jämn och fin kvalite, jag har köpt e 6 påse från olika håll och även lämmnat till lokal fotohandlare

Lycka till

Harry

Tack igen. Ringer och beställer ett 20-pack på måndag och testar. Blir det bra köper jag ett par packar till. Ska till Kina senare i höst och det verkligen kliar i avtryckarfingret. Vill inte behöva hålla igen för att Provia är dyrt. Hade tänkt att framkalla med Scandinavian Photos E6 påsar som med sina 25 kr styck är de billigaste jag har hittat så långt. Hoppas det funkar.

/Svante

DET ÄR INGET FEL PÅ PROPACK FRÅN PHOTAX.JAG KÖPER ALL MIN FILM DÄR I FRÅN.OCH HAR ALDRIG HATT NOGRA PROBLEM.GOD TUR....MVH.LEIF

Jodå, jag tycker gott att han kan underlåta vara förbehållsam efter som hans budskap är värt att accentueras. Tack för det budskapet Leifen. Och du LeadHead, eftersom du nu har svarat på detta inlägg vill jag gärna veta din åsikt i frågan.

Jag har ingen åsikt i den här frågan. Jag är snarare i din situation.

Jag står fast vid att det är dålig netiquette att skriva med versaler.
Förutom att det i internetsammanhang är liktydigt med att skrika så är det meningslöst och jobbigare att läsa.
Du menar väl inte på fullt allvar att Leifs budskap inte hade gått fram lika bra om han hade skrivit det på normal svenska?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar