Annons

Programmet startar inte.

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
P g a Microsofts korkade lösningar så har jag tvingats att ladda ner Windows igen och alla program.
Det har tagit 2 dagar och allt har fungerat bra, med ett undantag.
Programmet Eizo easypix för kalibrering av bildskärmen startar inte. Senaste version är nerladdad från Eizo och ikon finns på skrivbordet, men programmet startar inte. Har också försökt att starta som administratör men det hjälper inte.

Kan någon hjälpa mig?

Ibland händer det att virusprogram får för sig att program som man hämtar hem från nätet är skadliga för datorn och tillåter dem därmed inte att starta som de ska. Nu var det längesedan jag satt vid en windowsdator, men det borde gå att antingen stänga av virusprogrammet eller gå in i dess inställningar och berätta för det att eizoprogrammet är ofarligt.

Ibland händer det att virusprogram får för sig att program som man hämtar hem från nätet är skadliga för datorn och tillåter dem därmed inte att starta som de ska. Nu var det längesedan jag satt vid en windowsdator, men det borde gå att antingen stänga av virusprogrammet eller gå in i dess inställningar och berätta för det att eizoprogrammet är ofarligt.

Det hjälper inte heller.

Hittade detta via google, http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=sv&dlc=sv&cc=se&docname=c01892460 det kanske står något där som kan hjälpa dig?
Har provat det också.

Har provat att stänga av virusprogrammet och ladda ner programmet igen. Hjälper inte.

Det här börjar bli "löjligt". Har kört programmet tidigare på denna dator med samma version av Windows 7, samma virusprogram. Egentligen allt samma. Men nu går det inte. Måste vara fel på någon inställning.

problem

prova trend micro house call den brukar fixa de mesta å den e gratis ladda hem ! sen måste ja säga att köp norton 2012 så slipper du många bekymmer ! gratis virusprogram inehåller ofta virus redan vid nedladdning

Det låter onekligen som det, men såvida alla drivrutiner och liknande grejer är uppdaterade till den senaste versionen så börjar jag få slut på teorier. En sista chansning är att det kan vara brandväggen i windows, men det borde inte ha med varandra att göra. Jag antar att du har provat en så pass enkel sak som att starta om datorn.

prova trend micro house call den brukar fixa de mesta å den e gratis ladda hem ! sen måste ja säga att köp norton 2012 så slipper du många bekymmer ! gratis virusprogram inehåller ofta virus redan vid nedladdning

Har använt AVG free i flera år och aldrig fått något problem.
Tror att jag väntar tills jag kan ringa Eizo.

Det låter onekligen som det, men såvida alla drivrutiner och liknande grejer är uppdaterade till den senaste versionen så börjar jag få slut på teorier. En sista chansning är att det kan vara brandväggen i windows, men det borde inte ha med varandra att göra. Jag antar att du har provat en så pass enkel sak som att starta om datorn.

Har laddat ner senaste version från Eizo:s hemsida. Och startat om många ggr.
Men när jag provade att köra den gamla version som fanns på skivan med kalibratorn så fungerade det. Men det är inte den version som jag tog bort i samband med ominstallationen.

Om du installerar den gamla versionen, och sedan uppgraderar den till den senaste då? Det kanske var så du gjorde förut?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto