Annons

problem vid olika storlekar

Produkter
(logga in för att koppla)

lucifug

Ny medlem
Jag har lite problem när jag ska skriva ut flera bilder i olika storlekar på samma papper..

Vad ska man ha för ett enkelt och bra program som man kan bestäma bildstorlek och placering

Hej Christer!

Utskriftsprogrammet Qimage skulle kanske passa dig? Där kan man placera bilder av olika storlekar fritt på en eller flera sidor. Jag använder programmet själv och tycker att det är bra.

Qimage kostar mellan 35 och 90 USA-dollar beroende på vilken version man vill ha. Det går också att ladda ned och prova i 30 dagar.

http://www.ddisoftware.com/qimage/

/Per

lucifug skrev:
Jag har lite problem när jag ska skriva ut flera bilder i olika storlekar på samma papper..

Vad ska man ha för ett enkelt och bra program som man kan bestäma bildstorlek och placering

Om det är en Canon skrivare bör du ha fått med "Easy Print" som bör kunna hantera detta. Jag gissar att HP, Epson mfl kanske har något liknande?

Vilket program redigerar du bilderna i? Kan inte det hantera olika storlekar vid utskrift?

Windows inbyggda program för visnig av bilder har lite grungläggande funktioner för att hantera storlekar, flera bilder på en sida osv. Inte så flexibelt men kan fungera om kraven är låga.

Själv använder jag Lightroom och dess printfunktion är mycket bra när man väl lärt sig hur det funkar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto