Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem: Canon 1000 - Dörr IR sänd. - Sigma EF 530

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas Bergman

Avslutat medlemskap
Hejsan.

Fick hem en Dörr IR sändare som jag hade hoppats att kunna fjärrstyra blixten med. Som rubriken sa så kör jag med en Canon EOS 1000D och blixten är en Sigma EF 530 DG ST.

När jag satte ir-sändaren på kameran och blixten bredvid så hände ingenting. "TTL" på blixten...

Kollade i menyerna på kameran och tittade på "Fjärrstyrning extern blixt" och "C. Fn inställningar ext. blixt" men fick svaret att det antingen inte fanns någon extern blixt eller att blixten inte var kompatibel.


Någon som har något tips på vad jag skall kolla?

Jag vet inte om jag skall nämna företaget men det var ett av de större företagen och killen jag snackade med var en av de bättre på området. Enl honom skulle grejerna vara kompatibla...

Handhavarfel??


Tack på förhand, Jonas
 
Problemet löst.

Blandade ihop Sigma EF 530 DG ST med Sigma EF 530 DG Super. Har köpt fel prylar helt enkelt... :(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.