Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pris på porträtt-telegluggar?
- Trådstartare mkjo
- Start datum
avslutat medlemskap 201003
Avslutat medlemskap
För nikkor ai 105/2,5 betalade jag i höstas 750 kr i butik men det var ingen känd butik. Finns nog både billigare och dyrare men skicket varierar ju en del så det bästa är väl att kolla på det på plats och inte nöja sig med första bästa internetannons som verkar vettig. Det finns nog rätt gott om såna objektiv och de blir väl inte färre heller med tanke på att många vill ha af-objektiv.
Ibland kan man få en bra uppfattning av begagnatvärdet på objektiv och annat på lp-fotos autkioner, katalogerna brukar ligga uppe på deras sida så det är bara att bläddra och se om man hittar det man letar efter. Men jag har inte kollat där efter just det så jag vet inte...men det kan ju vara värt att kika. Skulle gissa att de flesta annonserna ligger på mellan 500 och 1500.
http://www.lpfoto.se/swe/auktioner/index.asp
Ibland kan man få en bra uppfattning av begagnatvärdet på objektiv och annat på lp-fotos autkioner, katalogerna brukar ligga uppe på deras sida så det är bara att bläddra och se om man hittar det man letar efter. Men jag har inte kollat där efter just det så jag vet inte...men det kan ju vara värt att kika. Skulle gissa att de flesta annonserna ligger på mellan 500 och 1500.
http://www.lpfoto.se/swe/auktioner/index.asp
Senast ändrad:
mkjo
Aktiv medlem
Då kom jag nog billigare undan. Tog en tur till affären där jag köpte min kamera eftersom jag är väldigt nöjd med dem och de dessutom håller realistiska priser, och frågade vad de hade inne på begagnatsidan från Nikkor i den brännviddsklassen. Nikkor 135/2.8 AI MF med motljusskydd i nära nog nyskick för 950 kronor. Jag slog till direkt, det var inget att diskutera -- speciellt som jag sprungit på en betydligt otympligare 135:a utan AI för 1800:- i en annan butik tidigare. AF har jag ändå aldrig kommit särskilt bra överens med, så det är bara onödigt för min del -- dessutom har inte kameran stöd för sådana moderniteter! (Det ena ger det andra ger det ena.)
Har fortfarande några bilder kvar på rullen, men det ska bli kul att se hur den och min "nya" (begagnade) 50/1.8-glugg klarar sig.
Då är det bara vidvinkeln kvar på listan över de gluggar jag vill ha till att börja med, då... vore kul om man kunde lägga alla pengar på fotoutrustning, men så roligt kan jag inte ha det.
Har fortfarande några bilder kvar på rullen, men det ska bli kul att se hur den och min "nya" (begagnade) 50/1.8-glugg klarar sig.
Då är det bara vidvinkeln kvar på listan över de gluggar jag vill ha till att börja med, då... vore kul om man kunde lägga alla pengar på fotoutrustning, men så roligt kan jag inte ha det.