Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på AF 80-200/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

duke

Ny medlem
vad kan vara rimligt att ge för ett
AF nikkor 80-200/2.8 Det är den första push-pull modellen utan D chipset.
det är i fin skick och mycket lite använt.
det ör en kompis till mig som har det och jag vill inte ge ett skammbud men inte heller betala mer än det är värt.
Jag hade tänkt använda det tillsammans med min D70.
eller är det bättre att betala mer och köpa antingen Varianten efter med "D-chipet" eller två ringsvarianten som kom sedan.
Vad gör igentligen D-chipet?
 
duke skrev:
vad kan vara rimligt att ge för ett
AF nikkor 80-200/2.8 Det är den första push-pull modellen utan D chipset.
det är i fin skick och mycket lite använt.
det ör en kompis till mig som har det och jag vill inte ge ett skammbud men inte heller betala mer än det är värt.
Jag hade tänkt använda det tillsammans med min D70.
eller är det bättre att betala mer och köpa antingen Varianten efter med "D-chipet" eller två ringsvarianten som kom sedan.
Vad gör igentligen D-chipet?

Jag betalade 5500kr för ett beggat AF 80-200/2.8D i (tamefan) nyskick i våras, inklusive motljusskydd och UV-filter. Det är tvåringsvarianten med stativfäste. Det kanske ger dig en fingervisning om vad man får betala.
 
Jag funderar på att kränga min...

och då har jag tänkt 4500 men den har några dammkorn i sig.

Martin
 
Vill minnas att jag har sett den varianten i priser nedåt ca 3000 kr.
Så den dan jag säljer mitt har jag inte högre förhoppningar än så...

/Svante
 
Ett sådant objektiv skall du inte betala mer än c:a 3000 för. Max 3500 men då skall det vara i nyshick. Din vän kommer inte få mer om han annonserar ut gluggen, idag är det mycket svårt att få rättvist betalt för analoga prylar. Det är helt klart köparens marknad.
 
paul innergård skrev:
Din vän kommer inte få mer om han annonserar ut gluggen, idag är det mycket svårt att få rättvist betalt för analoga prylar.

Det objektivet fungerar ju lika bra på ett digitalt kamerahus som på ett analogt!

3500 låter väl annars som ett maxpris.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.