Annons

Pris för beg. Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

c-lina

Medlem
Hej!

Är på jakt efter en. beg 300D eller 10D och har blivit erbjuden 10D till ett pris av 12000:- Är det rimligt?

Har försökt kolla gamla trådar på samma ämne men hittar inte riktigt...

/C-lina

Marknaden sätter priset. För 10Kkr skulle man kunna få en 300D ny. Då är 10D ett överlägset bättre val eftersom de flesta är i nyckick...
Jag skulle inte sälja min 10D om jag inte fick rejält bra betalt.
Å ANDRA sidan är det en jättemässa i USA snart (PMA). Då kan Canon släppa en helt ny modell och priserna hamna i ett annat läge...

Det är intressant och se hur priset på digitala prylar sjunker men jag har en känsla av att folk tror de sjunker betydligt snabbare än de verkligen gör.
Om man hittar en ny för 13500:- så kan det ju vara rimligt kanske med 10 000:- för en begagnad. Problemet är dock att det är få som vill sälja till det priset när de köpt den ett halvår tidigare för 18 000:-. Dessutom har de ju köpt till minne och ev handgrepp. Det är alltså svårt att få tag en beg EOS 10 D till det priset.

Håller med Gunnar

12 000 är inte lönt om en ny kostar 13-14.
Då är det bättre att köpa en ny och ha tillgång till garantin.

Ibland läser man i forumet hur "..råkade tappa kameran i golvet men den höll..." då kanske det kan vara värt att köpa en ny även om den begagnade ser ny ut....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar