Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Poster XXL från Japanphoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Per Hesselgren

Aktiv medlem
Som Bronsmedlem fick jag en kod från Fotosidan för beställning av poster XXL på Japanphoto. Men den gäller tydligen inte nu (bäst-före-datum?)
Ett annat större problem:
Om jag vill beställa 4 poster måste jag lägga in 4 olika order med 99 kr frakt på varje. Låter rätt galet eller hur? Så fort jag adderar en bild försvinner den första i min order......

Något alternativ till Japanphoto?
Expert är tex bra mycket dyrare!

Jag har också ett sådant erbjudande, hur länge gäller det då? Jag har beställt 5 st 50x70 för några år sedan och då fungerade det. Får väl gå in och använda mitt erbjudande och se hur det fungerade. Är possitiv över det jag fått, de postors jag beställde blev riktigt bra. Det var när de hade ett erbjudande att man kunde få posters för 10:- st

Jag provar Crimson

Jag har också ett sådant erbjudande, hur länge gäller det då? Jag har beställt 5 st 50x70 för några år sedan och då fungerade det. Får väl gå in och använda mitt erbjudande och se hur det fungerade. Är possitiv över det jag fått, de postors jag beställde blev riktigt bra. Det var när de hade ett erbjudande att man kunde få posters för 10:- st

Jag fick koden den 13 oktober och den är ogiltig nu. Ja det har fungerat tidigare så jag har beställt massor av 30x45. Kanske webläsaren har nån betydelse?Jag har Mozilla Firefox nu och den duger för bankerna i alla fall.....

Testa Crimson, du kommer inte attbli besviken.

Använt deras tjänster i massor av år, både film och digitalt, aldrig ett dåligt jobb

Jag fick koden den 13 oktober och den är ogiltig nu. Ja det har fungerat tidigare så jag har beställt massor av 30x45. Kanske webläsaren har nån betydelse?Jag har Mozilla Firefox nu och den duger för bankerna i alla fall.....

Är det inte så att koden bara gäller vid ett köptillfälle?
Jag hoppas min är kvar....

Jag undrar också hur länge koden gäller. Fick min för några veckor sedan och har antagit att den inte går ut så fort. Men det kanske den gör?

Förstoringar på väggen

Fick just detta:
Koden gäller dock på bara på www.japanphotoxxl.se (alltså inte för
xxl-poster på www.japanphoto.se).

Ja nu fungerar det när man går in på rätt hemsida. Deras pris 19kr/st för 30x45 måste vara i särklass. Jag så en diskussion i USA och det är betydligt dyrare där.

En generell fundering (Japanphoto eller Crimson):
Jag försöker bedömma bilderna på bildskärmen men sen ska förstoringarna hänga i ramar i mina rum. Normalt sett upplever jag då dem som alldeles för mörka. Hur mycket ska man höja gamma för att de ska se vettiga ut om det är mulet ute?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto