Annons

Porträtt bilder, Bästa reflektorn?

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Har nu bestämt mig för att investera i en Reflektor. Dock vet jag inte vilken än men har kollat på en sådan Lastolite Tri-Grip så man kan hålla den rätt enkelt själv också, men vilen är bäst i sådant fall, troligen kommer det bli utomhus som den kommer användas och i soljus. Ska jag ta en som är Transparent lite eller Silver/ViT ?

Silver/vit gillar jag. Jag använder silversidan vid mulet väder och vita vid solsken. FUngerar bra.

Jag använder runda reflektorer och en assisstent som håller i dem :)

har inte testat tri-grip men behöver man inte stå mycket nära modellen då?

Det finns ju stativ/hållare till reflektorer också.

Grejen var att jag hittade Trigrep till bra pris på E-bay och blev lite extra sugen på en sådan.. men som sagt kanske köra med rund ändå! vilken storlek har du / rekomenderar du?

Hjälper det mycket tycker du?

För ansiktsbilder har jag en 90cm. Till halv/hel kropp har jag en 150cm.

Jag gör inte ett utomhusjobb utan reflektor längre. Du får helt andra bilder med reflektorn. Du styr du ljuset själva.

Tex så lättar du upp skuggorna som ofta kommer i ögonen när solen står högt.

Mer än gärna!! tackar! :)
Så stort alltså.. hade räknat med en 75cm.. får nog tänka om där då :)

Här ser du en bild utan reflektor och skuggorna i ansiktet är inte tacksamma. Med reflektor hade de försvunnit.

Bilagor

• crw_9808_std_std.jpg
    crw_9808_std_std.jpg
    16.1 KB · Visningar: 625
Här har jag använt 150cm vit reflektor. Som du ser blir det ett jämnare resultat och även det lilla blänket i ögonen gör att det blir mer liv i bilden.

Bilagor

• bilden.jpg
    bilden.jpg
    37.1 KB · Visningar: 620
Nu går det inte att jämföra rakt av mellan bilderna men hursomhelst så gör en reflektor att det blir ett bättre resultat.

Lycka till!

Fan de va ju riktigt nice måste jag säga!
Så 90cm ungefär då alltså ska tänkas över i helgen! :)

Jag har förresten helt slutat med guldreflektorer sedan jag började köra digitalt. Enklare att ändra vitbalansen ett par hundra grader för att göra varmare bilder.

Någon som vet var kan man hitta billiga stativ/hållare för reflexskärmar? Både i Sverige eller på ebay?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar