Annons

Poler?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker det låter bra att ta bort de "vanliga" betygen och bara tillåta betyg i de särskilda "betygspoolerna". Det känns som att det skulle kunna bli lite väl många betyg att hålla reda på annars?
 
Nu har jag klickat ikring i "Avancerad kritik"-poolen en stund. Har väl ett par mindre synpunkter om layouten men i det stora hela kan jag sammanfatta så här: GILLAR!.

Synpunkterna?

Jo alltså, jag skulle gärna vilja se fler tumnaglar per sida ("Antal översiktsbilder åt gången" från mina inställningar), men det kanske kommer?

Sedan det som kanske är trickigare. Jag upptäckte på ett par bilder som jag kommenterade att jag inte kunde skriva kommentaren och samtidigt se hela bilden. Det hade varit trevligt om det gick. Dessutom så hör jag till dem som helst inte vill läsa andras kommentarer innan jag skrivit själv så jag vill därför helst inte scrolla ner för långt.

Och jag tycker att kommentarsrutan är lite för liten. Behöver inte vara mycket större men en rad till eller två tror jag skulle underlätta.
 
När man blädrar bland bilder i poolerna får jag tätt som oftast följande felmedellande istället för en bild:
Cannot determine portfolio

Saknar också räknaren för antal tittar på bilderna i poolerna. Ibland kan en sådan siffra ge indikationer varför kommentarerna uteblir.
 
Det där med antalet tumnaglar per sida skulle jag, precis som AnnaKarin, vilja kunna styra via mina inställningar. Varför är poolerna annorlunda än resten i den aspekten?

Sen saknar jag möjligheten att se bilden med olika bakgrunder - kan man styra det när man skapar poolen, eller finns det en tanke med att det bara finns möjligheten att se mot vit bakgrund?

/Maria
 
AnnaKarin skrev:

Jo alltså, jag skulle gärna vilja se fler tumnaglar per sida ("Antal översiktsbilder åt gången" från mina inställningar), men det kanske kommer?

Snäääällla går inte det att fixa?

Jag brukar ha 200 bilder på en sida och tycker det är jättejobbigt att bara få 30 eller vad det nu är. Jag orkar inte titta genom alla bilderna då utan vill ha så många som möjligt på en sida.

/ Marcus
 
Det vore trevligt med nån funktion som gör att man lite överskådligt kan se vilka bland sina bilder man har slussat in i vilken pool.

Kanske även för andras bilder.

Om man använder poolerna för att få kritik så glömmer man ju lätt vilka man för stunden har ute för kritik.
 
Mata skrev:
En stilla undran från mig. Vad är skillnaden mellan kritikpoolen och vanliga kritikbilder, egentligen?

Vanliga kritikbilder finns inte längre, bilder och album av den typen är nu av typen "Vanligt".

Anledningen till att vi gör detta är dels för att kunna dela upp bildkritik i intresseområden, göra det möjligt till andra grupperingar - tex "No Words", fotoklubbars bilder, bildkompositiondiskussion odyl. Dels för att man kanske inte alltid efterlyser explicit och "hård" bildkritik på en bild man laddar upp - man är nöjd med att få visa den och kunna få lite kommentarer på den.
 
Arleklint skrev:
Det vore trevligt med nån funktion som gör att man lite överskådligt kan se vilka bland sina bilder man har slussat in i vilken pool.

Kanske även för andras bilder.

Om man använder poolerna för att få kritik så glömmer man ju lätt vilka man för stunden har ute för kritik.
Bra idé. Jag har fundrat på det också; dels en symbol vid tumnaglarna som betyder "finns i pool", så kan den nyfikne klicka vidare; dels en lista på ens profilsidan med de pooler man deltar i och som då leder till att man får upp dennes bilder i just den poolen.
 
Vad jag har förstått kommer man i framtiden endast kunna kommentera bilder i pooler. Det tycker jag låter bra eller rättare sagt nödvändigt för att folk ska kommentera i poolerna istället. Min fråga är dock: kommer de kommentarer man samlat på sig tidigare att vara kvar eller försvinner de när förändringen träder i kraft?
 
clindh skrev:
Bra idé. Jag har fundrat på det också; dels en symbol vid tumnaglarna som betyder "finns i pool", så kan den nyfikne klicka vidare; dels en lista på ens profilsidan med de pooler man deltar i och som då leder till att man får upp dennes bilder i just den poolen.

Låter helbra :)
 
Det går inte att ordna bilder i vanliga album.

När jag går in under
Lägg till/ändra dina album -> ordna bilder

Så kan jag fortfarande göra det för kritik och utställningsbilder men inte "vanliga bilder".

Kanske något att lägga på to-do-listan.

/Blåslampa (blås-lampa alltså inte blå slampa =oD)
 
Hur menar du; blir det fel vid Ordna eller slår inte ordningen igenom? Jag gjorde det nu och tycker det fungerar som förr.
 
Visst ser det ut att funka som förr med att man kryssar i antingen kritikbilder eller utställningsbilder (publicerade eller opublicerade). Däremot finns inte "vanliga bilder" med som alternativ att kryssa i så att man kan sortera dem på liknande sätt.
 
Jag måste bara påpeka att jag saknar länken till senast inlagda bilder som jag tror försvann igår. Vore ändå lite trevligt att få en enkel möjlighet till att se alla nya bilder.
 
Den finns på Sök bilder-undermenyn, och även länken "Nya bilder" på förstasidan tar en dit. Jag vill undertrycka den en aning för att pusha pooler lite, men visst skall den finnas kvar.
 
Galaxens President skrev:
Visst ser det ut att funka som förr med att man kryssar i antingen kritikbilder eller utställningsbilder (publicerade eller opublicerade). Däremot finns inte "vanliga bilder" med som alternativ att kryssa i så att man kan sortera dem på liknande sätt.
Ah nu vet jag vilken funktion du menade. Det är nu fixat.
 
clindh skrev:
Den finns på Sök bilder-undermenyn, och även länken "Nya bilder" på förstasidan tar en dit. Jag vill undertrycka den en aning för att pusha pooler lite, men visst skall den finnas kvar.

OK! Det förstår jag helt klart! Jag har använt nya bilder senaste dygnet under sök bilder-menyn. Så det är inga problem för mig, tänkte bara att alla kanske inte tänker på den länken.

Då är allt OK för mig iaf! :D
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.