Annons

Poler?

Produkter
(logga in för att koppla)

Galaxens President

Avslutat medlemskap
"Lägg i Pol" fanns med som ett alternativ när jag lade in en bild. Har de länge planerade men ack så mystiska polerna 'materialiserats' nu eller har alternativet bara kommit med av misstag (det har ofta refererats till dessa men jag har aldrig sett en förklaring på konceptet). Förklaringen till knappen var inte publicerad ännu såg jag.
/Richard

Edit: Ledsen stavfelet det skulle visst vara Swimingpool och inte batteripol ;)
 
Fotograf och copyright?

Är det meningen att man inte ska se vem som tagit bilden? Kan förstå om så är fallet, det kan vara intressant ibland om man vill att folk ska ge kritik utan att veta vem som tagit bilden. Dock ser man ju det om man förstorar bilden.

Det finns inte heller någon copyright-skrivning på sidan, och det kanske stör någon :)
 
Re: Fotograf och copyright?

Toba skrev:
Är det meningen att man inte ska se vem som tagit bilden? Kan förstå om så är fallet, det kan vara intressant ibland om man vill att folk ska ge kritik utan att veta vem som tagit bilden. Dock ser man ju det om man förstorar bilden.

Det finns inte heller någon copyright-skrivning på sidan, och det kanske stör någon :)

Nej, alla bilder ägs nu av oss - har ni inte läst nya reglerna!?

Hehe... Nej då det skall framgå förståss, märkte det också idag. Har mest haft näsan i koden och just nu börjat förfina mallarna, det finns säkert en hel del sånt.

"No Words": precis, som det funkar nu tynger det ner forumet rätt friskt och det blir så pyttiga bilder. Det som skall till är väl ett sätt att föreslå ett nytt tema; man får skapa en pool, lägga upp en egen bild först (som många tyckt att man skall) och sedan släpper vi på andra.

Bosse passar utmärkt ja, skall vi byta?
 
Hmm.. bilder som får plats i en 600x600pixlars kvadrat blir helt annonyma. Jag vill nog synas i anslutning till mina bilder om jag skall lägga dem i poolerna.

Kanske lite onödigt (dumt?) att antalet fådda kommentarer och röster syns i nowords-pooler.

(det är enklare att skriva pooler med ett 'o' tycker jag ;oP)

/Richard (som aldrig riktigt gillat att namnen på fotografen inte längre står under tumnaglarna, men den diskusionen har ju tagits tidigare anorstädes)
 
Se ovan

Jo, olika pooler kan ha olika mallar så en riktig "No Words" skall vara helt ren från text.
 
clindh skrev:
Se ovan

Jo, olika pooler kan ha olika mallar så en riktig "No Words" skall vara helt ren från text.
Iden med "No words" gillar jag verkligen, men då ska det också vara helt utan ord (förutom möjligen fotografens namn).

Jag gillar också möjligheten att kunna länka in bilder från både portfolio och kritikbilder utan att behöva ladda upp dom igen, för att på så sätt kunna visa dom i lite olika sammanhang.

Det här ser mycket lovande ut! Ser med spänning fram emot hur det här kommer att uveckla sig.
 
Är det tänkt att bildpoolerna även ska kunna användas som kritikpooler? Detta ämne har, om jag minns rätt, diskuterats ett antal gånger tidigare.
 
Ja det är det; vi kan ha en eller flera kritikpooler. Skillnaden blir då att man aktivt får efterlysa kritik genom att lägga den i en sådan pool - och vi kan ha tajtare regler, max en om dagen tex - vilket förhoppningsvis minskar inflödet något.

Vi kan ha olika typer av kritik också, "teknisk kritik", "komposition" eller bara "diskutera min bild"

Man kommer dock fortfarande kunna se "Nya senaste dygnet" etc, då visas alla slags bilder (utom Portfolio), och man får veta om den finns med i en pool för speciell bedömning också.

Det ger dock en pedagogisk utmaning; skall vi ha kvar nuvarande system parallellet, eller byta på en gång - och hur förklarar man då det nya arbetssättet bäst utan att få 1000 frågor i Inkorgen etc.
 
No word poolen blev ju mkt bättre när all text försvann, snyggt jobbat. Vore ju fint om man kunde se vilken pool bilden ingår i när man öppnar bilden som vanligt om du förstår hur jag menar

J
 
clindh skrev:
Det fungerar så nu; kolla tex
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=188461

Hur tycker ni det ser ut; fattar man? Kanske skall göra en färgad platta eller så runt så det sticker ut lite mer.


Nej man fattar, blev kalas så...


Vad jag inte fattar nu är varför det läggs in helt "opoolig" bilder i No Words-poolen - är det oklart någonstans vad poolen är till för? Det kanske vart lite förvirrande med en pool för poolbilder...

http://www.fotosidan.se/pools/view/6.htm

Hm borde ju inte vara svårt att förstå folk kanske är för ivriga att testa
 
Jag gick kanske lite för långt med min damm. Eller inte. Men nu när jag försöker ta bort den ur poolen hittar jag inte hur jag ska göra :(

/ Marcus
 
Jag ser bara redigera bilden och min copyright. Väljer jag redigerar bilden kommer jag till den vanliga redigerar-sidan och där hittar jag inte något ställe där jag kan radera den.

/ Marcus
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.