ANNONS
Annons

PocketWizard FlexTT5 & MiniTT1 (för Canon)

Produkter
(logga in för att koppla)

blaufish

Aktiv medlem
Förstår jag saken rätt kan man ha två styck FlexTT5, en på kameran och en på blixten. Det kostar bara marginellt mer än att köpa en MiniTT1 och en FlexTT5.

Finns det någon nackdel med den första setupen jag borde känna till? känns spontant mer rätt att bygga runt att ha flera lika dana enheter än att ha olika enheter, så helst skulle jag vilja ha två FlexTT.

Canon versionerna som är aktuella för min del.

För egen del har jag startat med att endast nyttja Flex-TT5 och byta runt på mina enheter (kamera/blixtar). Dock funderar jag på att så småningom även införskaffa en Mini-TT1 för att få en något smidigare enhet. För på kameran är Flex-TT5 trots allt en aning stor och klumpig enhet, som i fält kan vara lite av ett hinder. Min egen förhoppning är att en Mini-TT1 bättre ska "smälta in" i kameraenheten och inte "sticka ut" så mycket "åt alla håll". Känner med andra ord inte till några direkta tekniska skillnader eller brister ett kommande byte skulle kunna innebära. Dock har det varit skönt med den flexibilitet det varit att ha samma sorts enhet som både sändare och mottagare. Bland annat lättare för eventuell felsökning, om sådan skulle bli aktuell i fält. För egen del kör jag enheter anpassade för Nikon.

Jag har bara TT5or och tycker det fungerar utmärkt. Jag har inte blivit störd av TT5ans storlek när den sitter på kameran (åtminstonde inte ännu :).
Jag kan också rekommendera tillbehöret AC3 (kolla på deras sida) thumbup.gif

Batterierna i Mini räcker betydligt längre än i Flex. Men i övrigt ser jag bara fördelar med att köra uteslutande Flex. Jag kör så själv.

...samtidigt så är det ju knappceller i Mini, så OM man kör slut på batterierna så kan man ju inte bara knata in på närmsta mack och handla fräscha.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar