Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plåta fåglar i Skåne

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Hej!
Jag skkulle vilja börja plåta fåglar och har börjat läsa på om tekninker och liknande.

Det enda jag inte vet är var i Skåne har man bäst förutsättningar att plåta fåglar. Gärna lite större rovfåglar.
Om någon har något tips så vore jag taksam.

MVH
Greve Nickon:cool:

Enligt boken "Värt att se i Sveriges natur" finns det en del ställen i närheten av Lund med möjligheter:
- Fågelsångsdalen (vad annars ?)
- Krankesjön
- Fyledalen

Jag vet inte hur mobil du är, om du cyklar/går är kanske bara Fågelsångsdalen interessant, men om du har bil så är alla dessa tre ställen intressanta, och fler. Låna boken på biblan och kolla själv, där finns en hel del i den faktiskt.

Jag tackar för tipset.
Jag är väldigt mobil eftersom jag har bil och älskar att köra:D så det är inga problem.
Jag får kolla den boken.

MVH

Så lite så.

Kan lägga till Torna Hällestad, Häckeberga (hmm, undra var namnet kan komma ifrån?) och Kullaberg.

Vi kanske träffas, skall till Kullen under påsklovet med kameran.

Ja varför inte om vi kan hitta en dag som passa oss båda. Jag håller på väldigt mycket med skolan just nu. När hade du tänkt dig att åka i så fall? När ligger påsklovet i år? före eller efter påsk?
Bor du i Lund eller?

MVH

1) Sandön-Rönnen vid Skälderviken
2) Hasslarps dammar norr om Helsingborg
3) Falsterbonäset
4) Krankesjön
5) Hammarsjön
6) Fyledalen
7) Vombsjön och Vombs ängar
8) Klingavälsån
9) Kullaberg
10) Hallands Väderö

några favoriter, bara...

fotohälsningar
Terje

Jag tackar för alla tips.

Jag lovar att plocka fram kartan och börja pricka för vilka jag ska åka till. Förhoppningsvis ska jag kunna beta av en del i sommar när det inte är så mycket att göra i skolan.

Så fort min egna sida är igång så att jag kan flytta mina nuvarande album dit eller om jag uppgraderar mitt medlemskap när det blir möjligt så kommer det upp bilder tagna på dessa ställen.

MVH

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar