ANNONS
Annons

Photoshop før mac!

Produkter
(logga in för att koppla)

badanaken

Medlem
Hej!

Detta kan te sig som en simpel fråga. Men har aldrig jobbat digitalt innan. Så har en fråga før att jag øverhuvudtaget ska kunna komma igång. Har en ibook från Apple. om jag nu ska andvænda photoshop. Måste det vara speciellt utformat før mac eller ær pcs version kompatibel?

Ær en fattig vandringsman så jag har inte råd att køpa det. Måste lada ner från nætet. Men nær jag sæker efter photoshop+mac får jag inga søksvar.

Tacksam før en fingervisning

//jacob
 
WFS) (j.asplund skrev:
EDIT: för att svara på din fråga. Det är en speciellt version av Photoshop till Mac. Du kan inte använda win-versionen

Fast den får du alltså inte använda om du inte köper licensen för den. Vill du absolut ha en adobe-produkt kan du ju köpa photoshop elements for mac vilket är betydligt billigare
 
Men som sagt va har du aldrig jobbat digitalt förrut så är nog Gimp ett bra alternativ å kolla lite närmare på. Gimp kan vara lite knöligt att lära sig men ja tror det har mycket å göra med om man har pysslat mycket med Photoshop eller andra ritprogram innan å är det som gör att man tycker att Gimp är knöligt, så du som inte jobbat något i de programmen innan kanske tycker att Gimp är enkelt att lära sig.

Men än engång så är Gimp helt gratis så du förlorar ju inget alls på å testa det. :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.