Annons

Photoshop CS2 för digitalfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)

Ella_a

Aktiv medlem
Någon som vet om Photoshop CS2 för digitalfotografer, Scott Kelby är den värd att köpa om man man har den första utgåvan alltså
Photoshop CS för digitalfotografer?

Om det endast är några nya kapitel i boken kanske den inte är någon idé att köpa...
någon som vet?
 
Det som är nytt i den nya är Bridge (tämligen värdelös information) och Camera Raw. Jag har inte hittat något annat nytt av värde.

Det borde finnas bättre böcker att lägga pengar på, eller?
 
Jo...det gör det säkert. Är det någon som kan ge något bra tips på någon photoshop bok som är värd att köpa?
 
Google är ingen bok men, söker man på Photoshop får man 187,000,000 träffar!

Själv äger jag ingen bok men hittade massor just på nätet.

Christian
 
Jag köpte den och det är inget jag ångrat.
En del är samma med det finns en del nytt som kan vara kul. Köpte min på Adlibris för ca 240:- Det tycker jag det är värt.
 
Vad använder du Photoshop till?

Kanske en ganska korkad fråga men svaret ger dig nog vilken bok som kan vara mest intressant för dig. Jag har, precis som du Photoshop CS för digitalfotografer, och hade funderingar på om jag skulle köpa den för CS2 också. Det gjorde jag inte, istället köpte jag en bok av Bruce Fraser. Real World Camera Raw With Adobe Photoshop Cs2, den var suverän. I alla fall för mig, jag fotograferar uteslutande i RAW och informationen i boken gjorde livet både enklare coh roligare.

Bruce är väldigt kunnig och skriver på ett bra sätt, tycker jag. Om du inte är intresserad av raw-konvertering så är detta inte boken för dig men det finns andra böcker av Bruce som nog kan passa dig. Sök på Amazon.com efter Bruce Fraser.

Jonas
 
Visst, raw är något jag tänkt förbättra mig på så den här boken låter klart intressant.
Tack för tipset!
 
Finns det någon CS2 bok før lite mer avancerad efterbehandling?

Drygt att googla hela tiden, roligare att ha en fin bok att blæddra i, kænns mer genuint :)
 
Photoshop CS2 för digitalfotografer är den bästa boken som jag har hittat för efterbehandling i phooshop men kanske skulle testa några andra
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.