Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop billigt, till vrakpris

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Hej alla! hade härom dagen lite halvpanik då jag nu återupptagit fotograferandet men slarvat bort installationsprogrammet till CS4. Hittade en sida, offersapps.com som säljer otroligt billiga downloads av CS4 o CS5 extended version på alla språk. Köpte och laddade ner CS4 för futtiga 100 dollar. Allt verkar fungera prima, inget att anmärka på. Är supernöjd. Finns det några fler som känner till sajten.

Kanske har jag åkt på en blåsning, men det verkar vara bra grejer. Är det möjligen frågan om affärsmässig hackningar av dyra program som säljs vidare till vrakpris. Är det jag gjort olagligt? Gärna lite respons från de som kan o vet lite mer om aktuell sajt. Fanns många andra svindyra program till ofattbart låga priser.

Hej alla! hade härom dagen lite halvpanik då jag nu återupptagit fotograferandet men slarvat bort installationsprogrammet till CS4. Hittade en sida, offersapps.com som säljer otroligt billiga downloads av CS4 o CS5 extended version på alla språk. Köpte och laddade ner CS4 för futtiga 100 dollar. Allt verkar fungera prima, inget att anmärka på. Är supernöjd. Finns det några fler som känner till sajten.

Kanske har jag åkt på en blåsning, men det verkar vara bra grejer. Är det möjligen frågan om affärsmässig hackningar av dyra program som säljs vidare till vrakpris. Är det jag gjort olagligt? Gärna lite respons från de som kan o vet lite mer om aktuell sajt. Fanns många andra svindyra program till ofattbart låga priser.

Självklart är det piratkopior. Det kryllar av kinesiska piratkopior av dyra programvaror - ofta med fungerande serienummer eller licensnycklar. Något olagligt har du knappast gjort, men licensen är inte mer giltig än om du laddade ned en demo från Adobe och autentiserade med ett serienummer från en sn-generator. Så sett ur det perspektivet har du gått på en blåsning. En piratkopia kan du ju få gratis var som helst.

Felm och fel....
OEM brukar betyda att programmet är avsett att säljas "bundlad" med hårdvara och inte löst dvs det är en licens som är tänkt att säljas till t ex en PC tillverkare som vill skicka med OS och program med datorn.

Ofta kan man köpa OEM versioner från nätbutiker etc utan att det ingår hårdvara. Men senast jag frågade om detaljer i en butik så var svaret att det är ok om du samtidigt köper med t ex en disk eller liknande. Men oavsett så OEM ska egentligen säljas till de som bygger/uppdaterar maskiner etc så att de kan skicka med OS och program (som de sedan får sköta support osv på).
Så det kan var aså att om du får problem och vänder dig till Adobe att de hänvisar till inköpsstället med frågor.

Tja...en skarp PS CS5 ext kostar väl 12-13 papp. Du fick det för några hundralappar...vad tror du själv? :=)

Jag vet en site som heter The Pirate Bay där svindyra program är gratis, tror ni det är ok? ;)

Säker kan man inte vara, men jag är övertygad om att du har åkt på en blåsning.

"Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast just det."
Något man bör fundera över när man ramlar på ett erbjudande (på nätet).

Min gissning är att du har betalt 100 dollar för en 30 dagars utvärderingslicens. Om du tittar under Help-menyn, hoppas jag att du har en menypunkt "Deactivate". Har du inte det, är det nära att tro att du blivit blåst.

Varför köpte du inte senaste versionen av Elements? Den räcker utomordentligt långt. Och kostar ungefär 100 dollar, helt lagligt.

En snabb googling gav Dailychanges.com som första alternativ och där stod att offersapps.com registrerades 19 okt 2011 men på sidan fanns testimonials från 12 april 2011.

Citerar från FAQ: What if I would like to buy software which you don't have in your store?
In case you're not able to find a program in our catalogue, please, contact our Support team. We will try to prepare new release for you.

Låter inte helt riktigt i mina öron.

Säker kan man inte vara, men jag är övertygad om att du har åkt på en blåsning.

"Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast just det."
Något man bör fundera över när man ramlar på ett erbjudande (på nätet).

Min gissning är att du har betalt 100 dollar för en 30 dagars utvärderingslicens. Om du tittar under Help-menyn, hoppas jag att du har en menypunkt "Deactivate". Har du inte det, är det nära att tro att du blivit blåst.

Varför köpte du inte senaste versionen av Elements? Den räcker utomordentligt långt. Och kostar ungefär 100 dollar, helt lagligt.

Köpte Elements 10 och blev missnöjd med programmet. Van vid cs 4. Lättinstallerad svensk version. Skall kolla deactiveringsknappen. Återkommer om det.

Kollade nu när jag kom hem. Fanns mycket riktigt en avaktiveringsknapp. Passade samtidigt på att göra de uppdateringar som fanns. Verkar ändå som om det funkar som det skall, men att det troligen inte handlar om en helt laglig försäljning. Jag är hur som helst riktigt nöjd med mitt halvskumma köp. Elements var verkligen inget för mig, synd att man hann kasta ut 700 kr på det helt i onödan. rekomenderas för de som tycker hacken på nedladdningssajterna är för krångliga. kan vara värt 700 kr för problemfri installering av ett fungerande program.

Kollade nu när jag kom hem. Fanns mycket riktigt en avaktiveringsknapp. Passade samtidigt på att göra de uppdateringar som fanns. Verkar ändå som om det funkar som det skall, men att det troligen inte handlar om en helt laglig försäljning. Jag är hur som helst riktigt nöjd med mitt halvskumma köp. Elements var verkligen inget för mig, synd att man hann kasta ut 700 kr på det helt i onödan. rekomenderas för de som tycker hacken på nedladdningssajterna är för krångliga. kan vara värt 700 kr för problemfri installering av ett fungerande program.

Haha, "inte helt lagligt" och "halvskumt". Kalla det för vad det är; olagligt och skumt. Sedan är inte jag den som kastar första stenen men utan att ha lusläst forumreglerna så antar jag att sprida information om piratmjukvara inte är helt ok :)

Vad är det i CS4 som du saknar i Elements 10?

Om du köpt det och har ett kvitto på det så är det väl säljaren som har gjort ett brott mot dig om det är en pirat, inte du mot Adobe.

Elements var verkligen inget för mig, synd att man hann kasta ut 700 kr på det helt i onödan. .

Hur mycket vill du ha för elements 10 om det är original? Jag kan ta det för halva priset eller förslag.

På tradera såldes det ett antal "nya" CS-paket för från några hundra och uppåt. Med låda och allt.
Jag tror inte en sekund på att de kom från Adobe. Konstigt att ingen stoppar sådan uppenbar piratförsäljning. Några gav säljaren negativt omdöme för att programmet inte startade.

Lite vass forumton. Jag ställer en fråga angående ett ovanligt billigt köp över nätet, och får en del som jag ser det, helt onödiga sarkastiska kommentarer. Dessutom är det bara en massa antaganden, alltså inget egentligt svar på det jag undrade över.

Vad gäller Elements vs CS så tycker jag det är en rätt halvkul formulering. Får jag tycka att CS är bättre än Elements eller är det också konstigt och dumt? Med Elements följde det med en organiserare som jag tycker var betydligt tråkigare än bridge. sen så kunde jag inte hitta ett sätt att tona ex gaussisk oskärpa lika smidigt o snabbt som i CS4 Inga färgfilet som i CS4. Färre inställningar i ACR som följde med. jag är tvungen att jobba i 8 bitar i Elements om jag vill att alla reglage skall fungera. Fulare och för mig omständigare gränssnitt. Kanske du Arne inte tycker att någon behöver mer än Elements 10. Vi väljer väl allt i livet utifrån egna utgångspunkter o förutsättningar. kanske kan man lösa det mesta av det som jag inte gillade i Elements med plugins o uppdateringar, men jag är inte jätteduktig med datorer o programvara. Vill att det skall fungera från början, plus att CS4 kan jag skapligt sedan tidigare.

Hur mycket vill du ha för elements 10 om det är original? Jag kan ta det för halva priset eller förslag.

På tradera såldes det ett antal "nya" CS-paket för från några hundra och uppåt. Med låda och allt.
Jag tror inte en sekund på att de kom från Adobe. Konstigt att ingen stoppar sådan uppenbar piratförsäljning. Några gav säljaren negativt omdöme för att programmet inte startade.
Elements köpte jag som en download från Adobes hemsida. Var under ett par dagar halva priset på Elements plus ett videoredigeringsprogram. Man fick bägge för 700 kr. kanske får man nytta av videoprogrammet vart efter. Köpte Elements i förrgår, men men. Jag överlever.

Lite vass forumton. Jag ställer en fråga angående ett ovanligt billigt köp över nätet, och får en del som jag ser det, helt onödiga sarkastiska kommentarer. Dessutom är det bara en massa antaganden, alltså inget egentligt svar på det jag undrade över.

Vad gäller Elements vs CS så tycker jag det är en rätt halvkul formulering. Får jag tycka att CS är bättre än Elements eller är det också konstigt och dumt? Med Elements följde det med en organiserare som jag tycker var betydligt tråkigare än bridge. sen så kunde jag inte hitta ett sätt att tona ex gaussisk oskärpa lika smidigt o snabbt som i CS4 Inga färgfilet som i CS4. Färre inställningar i ACR som följde med. jag är tvungen att jobba i 8 bitar i Elements om jag vill att alla reglage skall fungera. Fulare och för mig omständigare gränssnitt. Kanske du Arne inte tycker att någon behöver mer än Elements 10. Vi väljer väl allt i livet utifrån egna utgångspunkter o förutsättningar. kanske kan man lösa det mesta av det som jag inte gillade i Elements med plugins o uppdateringar, men jag är inte jätteduktig med datorer o programvara. Vill att det skall fungera från början, plus att CS4 kan jag skapligt sedan tidigare.

Nu tycker jag nog du överdriver en smula. Kan inte se att du fått speciellt sarkastiska svar ( de kunde absolut varit värre om man säger så). Rätt bra svar tycker jag nog också att du fått - även om de kanske inte var just de svar du hoppats på.

Sen är det väl inte så konstigt om någon undrar varför du tycker att sc 5 är så mycket bättre än elements. Det är ju väldigt bra att veta om man går i köptankar.

Nu tycker jag nog du överdriver en smula. Kan inte se att du fått speciellt sarkastiska svar ( de kunde absolut varit värre om man säger så). Rätt bra svar tycker jag nog också att du fått - även om de kanske inte var just de svar du hoppats på.

Sen är det väl inte så konstigt om någon undrar varför du tycker att sc 5 är så mycket bättre än elements. Det är ju väldigt bra att veta om man går i köptankar.
Om du följt tråden, vilket är uppenbart att du inte gjort särskilt noga så ställdes inte frågan utifrån några tankar om köpråd. Den ställdes ifrågasättande pga att jag inte gillade Elements. CS5 är inte med i diskussionen. Vi pratar CS4.

Tycker det är rätt typiskt för forum. När man ställer en fråga är det alktid en elker flera som skall svara med undertoner av, det där borde du väl fatta, eller göra sig lustiga över sånt som är självklarheter för dem. Vore det självklart för mig så hade jag inte startat tråden.

Senast ändrad:
Tja...en skarp PS CS5 ext kostar väl 12-13 papp. Du fick det för några hundralappar...vad tror du själv? :=)

Jag vet en site som heter The Pirate Bay där svindyra program är gratis, tror ni det är ok? ;)

Varför denna sarkasm?
Paul har ju försökt att göra rätt för sig med att KÖPA programmet.

"SoftBuy makes every effort to ensure that the products you order are delivered correctly with authentic manufacturer product license keys or with required activation instructions. SoftBuy sells only new OEM software. We do not sell used software, evaluations, or trial versions."
Dessutom är det downloads utan fysiskt media. Det finns fler sådana ställen som säljer program lagligt ( billigt ). Visst, det kan vara båg men det kan ju vara helt OK också.

Även jag har CS4 "billigt". Passade på när Adobe Store hade det för halva priset ...

Visst, tonen kan vara lite vass ibland på forumet, inget snack om det.

Men i det här fallet?…tja…frågan gäller huruvida köpet är lagligt eller inte. TS benämner det som ”troligen inte handlar om en helt laglig försäljning” samt ”mitt halvskumma köp”. Vidare ”rekommenderas för de som tycker hacken på nedladdningssajterna är för krångliga”.

Tycker att frågan redan där är mer eller mindre besvarad av TS själv: Ja- det handlar om piratmjukvara.

Ser inte PS CS4 EXT som det handlar om men väl PS CS5 EXT på siten – det också för 99,95 USD. Det är 10 gånger mindre än den engelska downloaded och ungefär 20 gånger mindre än vad det kostar i svensk butik. Visst kan man göra fynd på nätet men inte av den kalibern.

Om inte annat: googla SoftBuy eller Offerapps?! Krävs inte mycket tid eller detektivarbete.

Om du följt tråden, vilket är uppenbart att du inte gjort särskilt noga så ställdes inte frågan utifrån några tankar om köpråd. Den ställdes ifrågasättande pga att jag inte gillade Elements. CS5 är inte med i diskussionen. Vi pratar CS4.

Tycker det är rätt typiskt för forum. När man ställer en fråga är det alktid en elker flera som skall svara med undertoner av, det där borde du väl fatta, eller göra sig lustiga över sånt som är självklarheter för dem. Vore det självklart för mig så hade jag inte startat tråden.

Jodå, jag tycker nog att jag följt tråden rätt ok och jag kan i ärlighetens namn inte spåra någon som helst illa ment sarkasm. Men det är bara jag, jag kanske saknar förmågan helt enkelt. Frågan som sedan ställdes var "Vad är det i CS4 som du saknar i Elements 10?". Vad som ligger bakom frågan kan vara sig du eller jag veta egentligen. Jag har dock svårt att se någon underliggande kritik i den. Bara ren nyfikenhet.

My mistake, SC4 såklart.

Jodå, jag tycker nog att jag följt tråden rätt ok och jag kan i ärlighetens namn inte spåra någon som helst illa ment sarkasm. Men det är bara jag, jag kanske saknar förmågan helt enkelt. Frågan som sedan ställdes var "Vad är det i CS4 som du saknar i Elements 10?". Vad som ligger bakom frågan kan vara sig du eller jag veta egentligen. Jag har dock svårt att se någon underliggande kritik i den. Bara ren nyfikenhet.

My mistake, SC4 såklart.
Antar att vi tolkar saker olika, på samma sätt som att man kan ha olika toleransnivåer. För egen del tycker jag inte sarkasm, oprovocerat hör hemma på forum. vare sig det kan uppfattas mer eller mindre grovt. Finns helt enkelt ingen anledning, som jag ser det. det tillför sällan/aldrig något positivt i debatten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar