Mr Davidson
Aktiv medlem
Hör med er kunniga. Det verkar som det saknas konkurrens? Tips mottages tacksamt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har tyvärr inget bra tips på billiga pappersbakgrunder men...
Jag funderade på en vit vinylbakgrund i stället just för att få lite bättre ekonomi i det hela, speciellt då jag fotar en hel del hundar & katter, dom går ju att återanvända/torka av men är ju ganska dyra i inköp...
Av en slump så snackade jag med en kompis som jobbat på reklambyrå tidigare om saken, han fixade fram vinyl som dom trycker/skriver ut banderoller på, den är ca130cm bred, alltså bara att tejpa i hop till full bredd & linda upp på en gammal papprulle!! (har kvar den än i dag 2 år senare, den kostade mig 200kr till deras fikakassa!! =)
Kanske kan vara ett alternativ...
Annars så hoppas även jag att det dyker upp bra tips på prisvärda bakgrunder då jag fortfarande använder svarta pappersbakgrunder. =)
Kanske kaffebrus kan vara nåt:
http://kaffebrus.com/vit-super-white-pappersbakgrund-672.html
Ett annat sätt som jag har sett är färg.
Dels ligger det en träkonstruktion som är rundad mot väggen för att slippa skarven mellan golv o vägg.
Sedan målas vägg o golv med vit färg. Så fort det blivit fläckar så rollar man bara på lite ny färg. Torrt på mindre än en timme.
Hej.. de tog bort inläggen för att jag gjorde smygreklam.
Lastolites HiLite 5x7, 6x7 och 7x8 feet, brukar gå att hitta i annonser för ca 2000 kr. Det finns täcktyg kallad bottletop i Svart, grått, mörkblå och grönt (chroma key)
Jag har en själv och tycker att det är en bra lösning för studio.