Annons

Otus-prisbild

Produkter
(logga in för att koppla)

ignatz

Aktiv medlem
ProCenter
30 990:-

CyberPhoto
30 990:-

Scandinavian Photo
30 990:-

Mattssons Foto & Video
30 990:-

Kameradoktorn
30 990:-

Japan Photo
31 885:-



Visst är konkurrens härligt :)

Mest lust får jag att köpa den av Japan Foto i ren irritation.
 
Samma för Leica M 240

ProCenter
30 990:-

CyberPhoto
30 990:-

Scandinavian Photo
30 990:-

Mattssons Foto & Video
30 990:-

Kameradoktorn
30 990:-

Japan Photo
31 885:-



Visst är konkurrens härligt :)

Mest lust får jag att köpa den av Japan Foto i ren irritation.

Priserna är satta av leverantören - generalagenten och de som inte följer prislista får heller ingen leverans. Det står naturligtvis ingenstans eftersom det är förbjudet men så fungerar det.
 
Priserna är satta av leverantören - generalagenten och de som inte följer prislista får heller ingen leverans. Det står naturligtvis ingenstans eftersom det är förbjudet men så fungerar det.

Så Japan Photo får ingen leverans? Jag förstår inte logiken bakom detta, men det verkar vara den nya tidens prissättning, påbörjad av Apple kanske. Styra både grossist och detaljhandel. Någon ekonom har väl räknat på detta får jag förmoda.
 
Så Japan Photo får ingen leverans? Jag förstår inte logiken bakom detta, men det verkar vara den nya tidens prissättning, påbörjad av Apple kanske. Styra både grossist och detaljhandel. Någon ekonom har väl räknat på detta får jag förmoda.

Att en helt ny och eftertraktad vara säljs till rekommenderat utpris är väl inget att bli upphetsad för?
Har du handlat kläder någon gång?
 
Jag fattar inte "problemet" Japan Photo ligger alltså 3 % högre än de övriga? Är detta något fel tycker du?
Borde de ha samma prislapp allihopa? Isåfall borde prisjakt.se läggas ner och liknande prisjämförelse butiker.
Bara att ta en kamera om varit ute ett tag nu. Ex 5D Mk3. Billigast just nu är 25599 kr och dyrast är 32000 kr i de affärer som har de på lager och kan leveras direkt. 25 % skillnad.

/Stefan
 
Jag fattar inte "problemet" Japan Photo ligger alltså 3 % högre än de övriga? Är detta något fel tycker du?
Borde de ha samma prislapp allihopa? Isåfall borde prisjakt.se läggas ner och liknande prisjämförelse butiker.
Bara att ta en kamera om varit ute ett tag nu. Ex 5D Mk3. Billigast just nu är 25599 kr och dyrast är 32000 kr i de affärer som har de på lager och kan leveras direkt. 25 % skillnad.

/Stefan


Det är uppenbart att du inte fattar. Läs igen. Du har missförstått fullständigt.
 
Det är uppenbart att du inte fattar. Läs igen. Du har missförstått fullständigt.

Menar du tvörtom? Att de är i kartell? också normalt att de flesta lägger sig på det rekommenderade priset så de kan mjölka ur pengarna på de som vill ha först. Sen när suger sjunker så kommer affärerna sakta sänka priserna och glor på varandra för att lägga sog så högt så de tjänar så mkt som möjligt utan att vara för dyr jämfört med andra.
Sedan kommer de slänga på erbjudanden om extra programvara vid köp eller gratus putsduk eller annan frakt eller t.o.m. garanti för att locka fler.
Att en affär avikker är också normalt. Det är bara att ringa dom och be dom sänka priset Så gjorde jag när jag köpte objektiv av dom. De matchade den andre affärens pris så jag inte skulle köpa därifrån istället.

/Stefan
 
Kommer att tänka på Fred Åkerström..."Sådan ääär kapitalismen, otack ääär den armes lön..." ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.