Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

olympus

Produkter
(logga in för att koppla)

påö

Aktiv medlem
Jag undrar om det är värt att rep en om4 som troligtvis har fel på ljusmätarn den visar en 60på mätarn men den ger enåttondel på exponerringen men den visar 60 på ett annat motiv och då kan den exponera en 60 del detta är på auto läget Jag undrar oxå vad man kan lämmna in den och vad det kostar
 
Har du testat med film i kameran? Utan film i kameran så kompenserar kameran (i Auto) tiden eftersom den svarta baksidan reflekterar mindre ljus än vad film gör. OM-4 läser nämligen ljuset som reflekteras från filmen för att avgöra korrekt exponeringstid.

Skulle kameran visa sig vara trasig så rekomenderar jag Intervision i Malmö. Auktoriserad Olympusverkstad.

/ Johan
 
Jag har lämnat in en OM1'a för några år sedan där ljusmätaren var sönder.

Rosenbergs i Jkpg tog ca 1500 kr.

Om det är värt det? Tja själva använder vi kameran om vi skall ut & vandra tex
Min modernare kamera väger alltför mycket och tar för stor plats.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.