Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivhjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

linlar

Medlem
Jag är nybörjare vad gäller foto. Har "bara" än så länge ett enda objektiv. 18-55 som följde med min kamera när jag köpte den. Har en Canon.
Vill ha ett mer allround objektiv som jag kan komma närmare med på håll.
Vill ha tips på ett bra, billigt objektiv då jag inte har så mycket pengar att använda mig av just nu.
Min tanke är att träna, träna o träna för att sedan när jag har möjlighet att uppgradera mig till ett mycket bättre.

Kollat Tamron. Vill ha med bildstabilisator.
18-200 har jag funderingar på.
Eller ska man välja 70-300
Jag förstår att det är smaksak men ska foto en del idrottsbilder (fotboll) inom snar framtid.

Hjälp mottages..

En klassisk fråga. Jag ställde mig själv samma fråga för drygt ett år sedan och landande på ett Sigma 70-300 4-5.6 DG OS. Ångrar mig inte även om jag nu bytt till en annan telezoom. En av poängerna med en systemkamera är att man kan byta objektiv, så jag skulle inte kompromissa med en superzoom.

Jag hade nog valt en 70-300, eftersom du redan har en 18-55, annars så finns ju canon efs 55-250 med bildstabilisator, tror inte priset är så mycket högre än Tamron 70-300. Men båda är helt OK, med tanke på priset, har båda själv..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar