ANNONS
Annons

Objektiv till min D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan Lindh

Ny medlem
Hej alla
köpte ett D90 Kamerahus i julas 6000kr nu undrar jag om ni skulle kunna rekommendera ett bra objektiv som är bra till det mesta ska fota mina vänners bröllop i sommar. Men jag skulle även vilja att man kan ta lite sportbilder mm.Är nybörjare som håller på att lära hade D40 innan har ett sigma 70-300 men det är inte riktigt bra till denna kamera har jag märkt
Väntar tacksamt på svar
Jan

Hej alla
köpte ett D90 Kamerahus i julas 6000kr nu undrar jag om ni skulle kunna rekommendera ett bra objektiv som är bra till det mesta ska fota mina vänners bröllop i sommar. Men jag skulle även vilja att man kan ta lite sportbilder mm.Är nybörjare som håller på att lära hade D40 innan har ett sigma 70-300 men det är inte riktigt bra till denna kamera har jag märkt
Väntar tacksamt på svar
Jan

Hej ! Bra objektiv är 35mm 1,8
50mm 1,8
70-300mm VR
18-50mm 2,8 Sigma / Tamron
70-200 2,8 VR

Hej alla

Är Sigmaoptiken sämre på en D90 än på en D40? Mycket märkligt, i så fall.

Något som är "bra till det mesta" kallas normalzoom. Brännvidd från ca 18 mm till någonstans över 50 mm. Har du ingen Nikon 18-55 tycker jag du ska skaffa än, de är otrolit prisvärda. Kan fås för under 1000:- beggade.

Ljusstarkare är diverse 18-50/2.8 från olika tillverkare. Behöver du mer brännvidd kan Nikon 18-105 passa fint. Kan kompletteras med en 50/1.8 för ljusstyrkans skull.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar