Annons

Objektiv till D70

Produkter
(logga in för att koppla)

JiPes

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med lite frågor kring vilket objektiv man bör välja till min D70. Jag är kattuppfödare och tar mycket närbilder på mina fyrbenta... Jag har en Nikon D70. En annan uppfödarkompis har ett Nikon AF 35-70 objektiv som hon var väldigt nöjd med. Har sett att det är väldigt dyrt...SUCK... men det kanske finns ett likvärdigt men billigare, typ Sigma? Är inte så "haj" på tekniken, men vill ha en bra lösning på mina kattporträtt.
Någon som kan hjälpa mig?
P.S Kan meddela att jag även har en Sigma EF-500 DG ST blixt för att förhindra röda ögon.
 
Tack! Ska genast kolla upp detta! Har fått ett tips från en annan om ett Sigma 55-200 1:4 objektiv. Om man jämför det med Tamron 28-75/2,8 XR Di - vad kan du säga då? Som sagt, jag är inte så kunnig på det här ;-)
 
Tamron objektivet har bättre ljusstyrka (2.8) vilket ger ett kortare skärpedjup, dessuom klarar du dig i sämre ljus utan blixt.

Kort skärpedjup är snygg.

Jag har aldrig provat sigmas 55-200 men jag är tveksam till att den kommer i närheten av tamron objektivet i skärpa.

Om du berättar hur du fotograferar katterna så blir det lättare att ge tips.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.