ANNONS
Annons

Objektiv till D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicke77

Aktiv medlem
Hallå!

Hoppas få lite vägledning. Har möjlighet att köpa ett begagnat Nikon AF 80-200/2.8 D för 5000 kronor. Det är stativfäste på och det är "vridzoom" på den.
Har en D70 och kör mest autofokus. Vad tycker ni? Är detta köpvärt?
Vore tacksam för svar!

/Nicke

Den versionen brukar normalt gå begagnad för en eller två tusenlappar mer än ditt pris.

Är det repfritt och i övrigt fint hade jag inte tvekat en sekund ....ett klipp!

/Anders

Uppdatering

Jaha nu är man än mer villrådig. Har varit och kollat ännu mer på den begagnade gluggen.
Tydligen har den använts av en tidning. Skicket på den är kanon. Inga repor vare sig på utsidan eller på linserna. Möjligtvis lite damm men det går ju alltid att ordna. Ingen brådskande dock.

Sen har jag pratat med Nikon Store nere i Bangkok (Ska dit på semester i mars) och dom ska ha ca. 6000 kronor för en sprillans ny. Dock gäller väl ingen garanti på den i Sverige?! På den begagnade får jag 3 månaders garanti.

Vad ska man göra??? Vore mycket tacksam för lite synpunkter och tips :)

Ha en bra helg! Själv ska jag fundera för på måndag morgon måste jag ha bestämt mig...

/Nicke

Kolla om de lägger undan en åt dej. Nikkor AF 80-200 IF-ED har slutat tillverkas till "förmån" för AF-S-varianten för dubbelt så mycket pengar.

Riskera inte att bli utan, den är helt suverän!

/AnWi

När jag var i asien precis innan jul så var det omöjligt att få tag på AF-S versionen av 80-200 (gick att hitta ett exemplar i en kartong som såg riktigt illa ut i en affär i singapore) men den vanliga AF 80-200 var lätt att hitta. Dom sa att AF-S 80-200 har utgått i förmån för 70-200 AF-S VR.

/Andreas

Jag skulle nog köpa det i Sverige om det är i bra skick och om jag sedan fick tag på nytt i Thailand så är det ju bara att sälja det man itne vill ha.
Du får ju lätt samma pengar för det begagnade som du betalat och därmed är ju risken att göra en dålig affär minimal.

Ännu mera frågor! :)

Hej Igen!
Kom på att man kanske kan beställa det ifrån USA. Hittade det på bla. http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=124669&is=USA
Är det nån som vet hur det funkar med tex tull när man beställer från USA? Där fanns den ju i lager iaf.

Kan kanske vara svårt att lägga undan en i affären nere i Bangkok med tanke på att jag inte ska dit förrän om tre månader...

Snart får jag sluta vela och bestämma mig :)

/Nicke

Tull och moms beräkans på hela priset inkl frakt.
Exakta tullen för objektiv kan jag inte men det är under 10%
momsen är som bekant 25%.

För att få en grov bild på priset tar du alltså
priset du betalar till B&H inkl frakt = X

X*1,10*1,25=ditt totala pris i Sverige.
Eftersom tullen inte riktigt är 10% så kommer priset att vara något lägre men du får en grov uppskattnign av slutpriset.

Tack så mycket Daniel!

Bäst blir kanske att köra på det du skrev innan om att köpa det begagnade här i Sverige och sen om jag vill kolla efter ett nytt i Thailand.

Vill ju ha det nu! :)

/Nicke

Lite fattigare...

Hallå igen!

Åkte ner imorse och köpte den begagnade gluggen. Kan knappt vänta tills man slutar jobbet och får åka hem å "leka" lite :)

Hoppas jag blir nöjd!

Ha det bra!

/Nicke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar