Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Bobosh

Ny medlem
Hej, Jag hade tänkt införskaffa ett nytt objektiv till att fotografera lite här & där med, ska snart på skidsemester och tänkte att det kunde vara kul att ta några riktigt bra bilder då jag har just nu ett Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS och ett Tamron AF 55-200/4-5,6 Di II, så jag är nu ute efter ett bättre objektiv som inte känns så budget, men jag har tyvärr ett maxpris som det får kosta på 3000-3500kr, finns det något objektiv som kan passa? får gärna ha USM. har kolalt lite på CANON EF 28-105/3.5-4.5 USM II, vet inte om den är något för mig kanske? var köper jag den billigast isåfall :)

Tack :)
 
Senast ändrad:
Svårt att hitta ett objektiv i den prisklassen som inte känns budget och dessutom ska ge dig nya möjligheter.

Vad är det du vill göra som inte dessa klarar?
 
Jo, det förstås :) Jag tar väl ganska mycket naturbilder, ibland landskap så det är väl det jag har tänkt mig, det jag har tröttnat mest på är att mitt 55-200 låter väldigt mycket och har svårt att fokusera ibland
 
Sälj ditt tamron för 7-800:- och lägg till det på budgeten, och sedan köper du ett Canon 70-200/4 L begagnat som nog går att hitta för runt 4500:-. Då lär du bli nöjd iaf. :)
 
28-105/3.5-4.5 USM II är inte mycket till tele och du kommer få använda ditt Tamron i alla fall, stor skillnad mellan 105 och 200mm.

Däremot som dajli skrev, sälj ditt Tamron för att finansiera köp av ett EF70-200/f4,0L.

Ett grymt bra objektiv som kommer ge dig bilder du inte trodde var möjliga ;-)

Mina vinterbilder i profilen är tagna med EF70-200/f4,0L IS.

MVH Julle.
 
70-200 4L är ju inte alls så tokigt.

70-300 IS USM är nog mer flexibel, samma pengar, mer zoom, lättare och mindre. Dock inte samma bildkvalitet.

28-135 IS USM är en bra allroundare, dock inte så mycket till tele. Den borde du kunna hitta beg för under 3000.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.