Magnus Nyman
Aktiv medlem
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1067358499.html
Såg att det kommer nikon colscan V och 5000
Vad tror ni om dom?
MVH
Magnus
Såg att det kommer nikon colscan V och 5000
Vad tror ni om dom?
MVH
Magnus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Va, är den första D2h redan borta ur leken. Nog för att den bara är marginellt bättre än Canons 2 år gamla 1D, men inte att den skulle vara döfödd.Johan det är ju en ny Nikon D2h på gång.
Den är snabb som satan. Bara att hoppas att det kommer en liknande från canon.
MVH
Magnus
Fredsson skrev:
Som du ser högre upp i tråden så var jag nära att beställa en Minolta för några veckor sedan. Det som bl a gjorde att jag tvekade var att jag sökte mycket på Internet och försökte hitta både tester och synpunkter från användare. Jag hittade väldigt lite och blev därför tveksam. Nikons skanners har jag dock hitta många positiva recensioner och användare av på Internet.
Den ”förbättringen” ska vi nog akta oss lite förjimh skrev:
En sak som är värt att undersöka med Nikon är just prestanda med buktad film. Jag har aldrig haft någon Nikon själv men läst mycket om att de verkar ha mindre skärpedjup än andra skannrar. Det kanske är något de har förbättrat i de nya modellerna? Eller så kanske det är ett internetuppfunnet icke-problem?
Pupillen skrev:
Stort skärpedjup innebär med naturnödvändighet att objektivet har liten effektiv bländare med avseende på filmen (d v s motivplanet). Liten bländare leder obönhörligen till mer diffraktionsoskärpa.