ANNONS
Annons

Nya Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)

mbn

Aktiv medlem
Så här ser nya nikon D90 ut med 8 mp. Eller också är det en bluff. Men förmodligen släpper Nikon en kamera med 8 mp på PMA.

Bilagor

• d90.jpg
    d90.jpg
    20 KB · Visningar: 1,871
Den här är ju klart trovärdigare än Canon-bilden ;)
Dock tveksamt med det integrerade vertikalgreppet.

Ja, den där bilden har ju varit med ett tag.

Att Nikon lanserar en 8mp-modell tror jag också men det känns ologiskt att släppa en semiproffsmodell med inbyggt vertikalgrepp.
Fast man kan ju alltid hoppas... :)

Om några veckor vet vi vad det blir

intigrerat grepp *dräggel*Sökaren såg ju också trevlig ut:)

tror dock att det är bluff men men hoppas kan man ju som sagt.

Det har cirkulerat fler bilder från samma "källa" med bland annat en budgetmodell (under D70:n) som har massa ologiska extrafunktioner, som tex röstmemo osv. Sånt som man definitivt skulle banta bort i en kamera som är ännu billigare än D70:n.

vadå ska dom komma med en billigare variant av d70? ja trodde mer på nån slags uppföljare på d100? som en d70 fast lite bättre o rejälare o dyrare.

..hoppas verkligen inte att D100ans uppföljare har inbyggt vertikalgrepp! Tror inte att det är särskilt sannolikt heller.

Den här bilden dök upp för länge sedan på dpreview, och har avfärdats som ett montage. Men helt säker kan man ju inte vara.

Enligt Scandinavian Photo i bankeryd så skall Nikon släppa tre stycken digitala slr:er i år.

Vi får se om de snackar sanning!
Mvh // Martin

Nikon verkar inte vara helt tagna på sängen när de såg Canons retro-350D. Här är en bild jag fått från en källa jag har största förtroende för. Det ser ut som om vi äntligen får PC-optik anpassad för småsensorerna också.

Bilagor

• d200.jpg
    d200.jpg
    31 KB · Visningar: 1,225
Veven uppe till vänster, är det en inbyggd laddare för batteriet eller? Det vore ju smidigt om man bara kunde dra några varv och ladda batteriet efter behov...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar