Annons

Nya LCD skydd till digitala systemkameror ?

Produkter
(logga in för att koppla)
den var inte så farligt dyr, så jag ska nog beställa en.
möjligt att det gör kameran lite svårare att använda men den verkar helt klart som en bra grej!

hör av mig när jag fått den om ingen redan har en

EDIT: jag skickade en fråga till företaget om det går använda med batterigrepp på 20D, ser inte så ut
 
Senast ändrad:
Jag beställde en direkt till min D2x. Väntar med spänning på leverans, då det är ett stort problem att se bilden i solsken.
 
apropå svårt att se display i solsken så brukar det alltid fungera att hålla ansiktet i skugga så inte man själv reflekteras i displayen.
eller böja sig lite framåt så man skymmer ljusa moln eller liknande som kan reflekteras.
 
fick svar idag, det skulle tydligen gå att använda med batterigrepp på en canon 20D

har nu också beställt en :)
 
fick mitt skydd idag till min canon 20D, det var faktiskt riktigt bra.
det enda var att nu ser man mer en spegelbild av sig själv istället för dassiga färger och solblänk.
spegelbilden av sig själv råder man lätt bot på genom att ta på sig en hatt eller keps så man blir skuggad i ansiktet.
kanten på skyddet går precis sidan om knapparna på kameran, men inte så pass nära att det är störande.

tyvärr, går den inte att använda med eyepice extender. så nu sitter jag i ett svårt val, eyepice extender eller rep/sol-skydd :-/

den rekomenderas
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.