Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny skärm, tankar om Eizo S2231/2232 eller Lenovo L220x eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag e-postade NEC igår, det ska komma en kalibrator i april.

Nu har det till slut dykt upp ett kalibreringskit för LUT'en i P221W: Skärmkeps, NEC's Spectraview profiler och Spyder 3 Pro.
5570 spänn!!! Det är ju 500:- mer än vad bildskärmen kostar! Helt ok för någon som har många skärmar, t.ex. en tidningsredaktion eller en gymnasieskola med medieprogram, men kanske inte riktigt vad man som privatperson vill lägga ut med?

Varför inte släppa mjukvaran fri för att få mer snurr på skärmförsäljningen? Det finns ju redan många som har Spyder 3'an.
 
Som gammal Eizo-man satt jag också och valde mellan S2231/S2232 samt S2242 (FullHD, men kommer inte förrän i sommar).
Det hela slutade med att jag slog till på en NEC P221W. Den har i princip samma specifikation och pris som S2232, fanns på lager samt är hårdvarukalibrerbar. Ser bra ut, det enda negativa mot Eizo är den något "billiga" monitorfoten.

Vad är fördelen med hårdvarukalibrerbar? Jag har tillgång till en Eye One Display 2, är det meningslöst att använda en sån då?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.