Annons

Ny K10D+objektiv 5999kr

Produkter
(logga in för att koppla)

abbot

Aktiv medlem
Hej

En kille annonserar ut "HELT NY PENTAX K10D+18-55mm + Tillbehör + Garanti" till ett pris av 5.999kr. Annonsen finns på följande adress http://www.blocket.se/vi/14071029.htm?ca=6_s.

Jag har för mig att han hade annonser även i våras, är det någon som har handlat av honom?

Troligtvis så är det importkameror, gäller garantin i så fall i sverige?

//Torbjörn
 
Suck... alltså "för bra". Att lägga massa tusenlappar på något utan garanti är inget jag känner för.
 
billig pentax

Jag köpte min k10d med verktikalgrepp för nån månad sedan för 6600 från tyskland. Har man VAT nr (firma) slipper man den tyska momsen och då blir det intressanta priser. Garantin är som vanligt.
Det är väl när man köper från Asien och Amerika som garantin inte gäller.

I och för sig kommer väl momsen på så småningom, men man slipper i varje fall ligga ute med den..

Jag har handlat alla mina fotoprylar från Tyskland sen 3 år tillbaka och inte haft problem med någonting. Första gången vart det lite nervöst när man skulle skicka förskottsbetalning.

Men det är kul att exempelvis kunna köpa ett objektiv och när man testat och tröttnat på det kunna sälja det vidare på blocket för samma pengar. Då vet man att man inte lurar någon.

lm
 
snål

Eftersom man är lite sniken handlar jag där det är billigast. Frakten går loss på 250-300 så man får kolla runt lite. Gå in på länken nedan. Det är en prisjämförelselänk där jag alltid gör en grovsondering innan jag bestämmer mig.
http://www.idealo.de/
Där finns prisdiagram på alla grejer så man kan se om prylen ifråga håller på att bli billigare eller dyrare. Priset kan skilja från dag till dag-

Så skall man köpa kamera, batterigrepp, reservbatteri och objektiv brukar det bli lite klickande innan man hittat handlaren som har det billigaste totalpriset. "dnet.24" och "warsteiner" har jag handlat på senast. Bland annat köpte jag en "plattkamera" en nikon s10 som kostade 3100 här hemma som jag fick loss för 1750.

lm
 
Tack för era snabba svar!

Jag får hålla med Karin det är bara att lägga ned det spåret och rikta in sig på en seriös och auktoriserad handlare.

//Tobbe P
 
Re: billig pentax

Lothar Marunga skrev:
Det är väl när man köper från Asien och Amerika som garantin inte gäller.

Köper man en Pentax i Europa så får man med ett garantikort för Europa, alltså Europeisk garanti.
Köper man utanför Europa så är det den lokala garantin som gäller, om man inte köper till en internationell garanti.

Hälsar
R
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.