Annons

Nissin blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

JohansFoto

Aktiv medlem
Har inriktat mig på en Nissin blixt.

Det är två st som jag gillar och tänkte kolla med er vad skillnaden är, och hur stor skillnad är, och era egen uppfattning om ni har en.


Nissin Di466 899:-
Nissin Di622 1190:-
 
jag hade en di622 till en Canon 40d innan jag köpte Canons egna 580EX II. Jag tyckte Nissinblixten funkade jättebra, ganska kraftfull, går att vrida hur som helst, men förstås lite begränsade inställningsmöjligheter. Den har dock fördelen att kunna användas som slavblixt om man senare köper något annat. Mtp att den kostar 1190 på fotokungen så finns det nog inte något mer prisvärt, vet att mediamarkt tagit 995 kr för den ibland också.
 
jag hade en di622 till en Canon 40d innan jag köpte Canons egna 580EX II. Jag tyckte Nissinblixten funkade jättebra, ganska kraftfull, går att vrida hur som helst, men förstås lite begränsade inställningsmöjligheter. Den har dock fördelen att kunna användas som slavblixt om man senare köper något annat. Mtp att den kostar 1190 på fotokungen så finns det nog inte något mer prisvärt, vet att mediamarkt tagit 995 kr för den ibland också.

Det är sånahär svar jag vill ha! :)

Då min budget är lite stram så passar di622 in väldigt bra.
 
Älskade den blixten med. Fast jag hade den till min 400D, sen köpte jag en 50D och jag tyckte att den överexponerade alla mina bilder så jag fick ta o köpa en 580EX II.
Men helt klart prisvärd och superb att använda som slavblixt.

/Stefan
 
Kolla här också ...

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13811

Jag hade själv tänkt att köpa ett gäng nissin blixtar och använda radiosändare ( Cactus ) för att trigga dem, så jag kunde ljussätta utomhus. Dock fungerar inte Nissin622 med dessa. verkar som de har stiften lite annorlunda än vad som gängse är.
Detta var för ett och ett halvt år sedan. De kanske har ändrats sen dess iofs.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.