Annons

Nikons support

Produkter
(logga in för att koppla)

Arell

Aktiv medlem
Vad har egentligen hänt med Nikon Sverige?
– Jag mejlade för över två veckor sedan om att jag fått imma inuti flera S-lineobjektiv under en Islandsresa och vill ha tips på hur det kan förebyggas. Många fina lunnefågelbilder blev värdelösa. Inget svar.
– Min nya Z8 är en av de, tydligen rätt få, exemplar som behöver få objektivfästet fixat. Jag behöver veta hur man bär sig åt men nästan en vecka har jag nu hört att "vi tar strax emot ert samtal".

Inga mejlsvar. Inga telefonsvar. Inte bra.
 
Får du sitta i telefonkö? Hur länge har du väntat?
Jag har ringt en eller två gånger om dagen den här veckan. En dag fick jag beskedet att de inte fanns tillgängliga. Annars har jag lagt telefonen åt sidan och låtit det ringa med högtalarfunktionen i som mest 25 minuter.
 
En del bolag med telefonköer meddelar regelbundet vilken plats i kön man har. Det gör inte Nikon, gissar jag.

Jag skulle nog prova ett köa i telefon i nån timme eller så innan jag gav upp att försöka få kontakt den vägen.

Dessvärre tycks många bolag inte prioritera att låta sina kunder få kontakt via telefon numera.
 
Vad har egentligen hänt med Nikon Sverige?
– Jag mejlade för över två veckor sedan om att jag fått imma inuti flera S-lineobjektiv under en Islandsresa och vill ha tips på hur det kan förebyggas. Många fina lunnefågelbilder blev värdelösa. Inget svar.
– Min nya Z8 är en av de, tydligen rätt få, exemplar som behöver få objektivfästet fixat. Jag behöver veta hur man bär sig åt men nästan en vecka har jag nu hört att "vi tar strax emot ert samtal".

Inga mejlsvar. Inga telefonsvar. Inte bra.
Har du löst det med fukten? Jag brukar använda de påsar man kan köpa på tex Biltema till de s.k torrboll. Ris fungerar också
 
En del bolag med telefonköer meddelar regelbundet vilken plats i kön man har. Det gör inte Nikon, gissar jag.

Jag skulle nog prova ett köa i telefon i nån timme eller så innan jag gav upp att försöka få kontakt den vägen.

Dessvärre tycks många bolag inte prioritera att låta sina kunder få kontakt via telefon numera.
Jag tror att jag avvaktar någon vecka eller så. Det är inte bråttom med min Z8. Alla objektiv funkar som de ska utom ett tredjeparts, en Laowa 9mm. Men då kan jag låna hustruns Z5.
 
Har du testat att ringa Goecker? Det är de som sköter Nikons service i Sverige, iallafall för något år sedan när jag behövde reparera en av mina.
 
Har du löst det med fukten? Jag brukar använda de påsar man kan köpa på tex Biltema till de s.k torrboll. Ris fungerar också
Imman försvann av sig själv efter ett tag. Det var naturligtvis väldigt fuktigt på Island. Det kan vara att jag inte tog ut objektiven ur väskan på natten. Men det hände mig även vid klart väder och de bilderna ppå lunnefåglar går inte att rädda, inte med min kunskaper i LRC i varje fall.
 
Ringde supporten precis. Dom svarade typ efter någon minut. Dvs, funkar hur bra som helst.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.