Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Zoom 70-200 VR på D70 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hängbjörk

Aktiv medlem
Mycket tacksam för era synpunkter på följande:

1. Hur bra fungerar denna VR-zoom på D70?

2. Hur vanligt är det att denna dyrbara optik har behövt skickas in på service för justering?

3. Den fungerar lika bra med någon av konvertrarna, eller hur? Funderar själv på 1,7-modellen?.

4. Någon som vågat beställa hem denna zoom från Usa och fått ett felfritt/krånglande exemplar?

Jättestort tack för alla svar.
Fride

En kompis köpte denna + konverter x1,4 till sin D70 och jag kan ju förmedla resultatet om det kan vara till någon hjälp.

1) Hur bra som helst!
2) Högst ovanligt. Den håller väldigt hög kvalitet och är gjord för att användas ute på fältet... Är det något fel så är det troligen fabrikationsfel och det går ju direkt på garanti.
3) fungerar klockrent med konverter med väldigt liten skärpeförlust. Större konverter rekommenderas inte lika varmt då det tappar något i skärpa.
4) Denna var köpt i USA, men han åkte dit och köpte den själv. Garantin finns ju alltid om det skulle vara något fel.

Jag kör med exakta motsvarigheten till min Canon (70-200/2,8 L IS) och det är ljuvligt med stabilisator om man känner för att lägga de extra pengarna. Den blir ju lite tyngre och större, men det är det värt tycker jag.

Lycka till!
mvh //Peter

ursose skrev:
Jag vet inget om objektivet, mer än jag har läst.
Men däremot skulle jag köpa det i Europa istället så är det enkelt att returnera det ifall det skulle bli problem. Sen har väl Nikon Europa-garantier också.

Det är världsgaranti om man tex köper en sådan glugg på B&H i USA... Så det är inget att tveka på.

//Peter

peter_wahlström skrev:
Det är världsgaranti om man tex köper en sådan glugg på B&H i USA... Så det är inget att tveka på.

//Peter

Se till att köpa USA-importen och ej gray-market dvs parallell-import så skall det vara världsgaranti. Annars så skall det gå att köpa till en försäkring (MACK).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar