Advertisement

Annons

Nikon fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Jag köpte en fjärrutlösare till min D80 (Nikon MC-DC1) och jag tyckte faktiskt att 550 kr var ganska dyrt för lite plast och kabel men funktionen är bra så det fick jag ta.

Idag tänkte jag testa den på min D300 men givetvis passade den inte utan det blir till att köpa en ny som dessutom kostade skjortan och halva armen.

Gör Nikon inte några prylar som går att återanvända mellan modellerna?

Finns det några bra 3-parts som fungerar för fler modeller?
 
De kostar ungefär 200 kronor på ebay. Finns nog på kaffebrus också. Att tala om hur bra en fjärrutlösare är känns lite löjligt. Det är liksom en kabel med en strömbrytare på som ska kortsluta två pinnar =/
 
MarcusHolmberg skrev:
De kostar ungefär 200 kronor på ebay. Finns nog på kaffebrus också. Att tala om hur bra en fjärrutlösare är känns lite löjligt. Det är liksom en kabel med en strömbrytare på som ska kortsluta två pinnar =/
Jag sa att FUNKTIONEN är bra men håller med dig i övrigt. De borde inte kosta många kronor egentligen.
 
Jag använder den som kaffebrus säljer för 199 pix till D300, funkar hur bra som helst. (går kanske att hitta ännu billigare på Ebay).

En kul grej som jag upptäckt är att autofokusen funkar som vanligt med trådisen och liveview, dvs den fokuserar när man trycker ner utlösaren halvvägs. Utan trådutlösare måste man ju fokusera 'separat' med af-on-knappen i stället. Undrar om det fungerar likadant med orginaltrådis?

Per
 
Ja dom är löjligt dyra, själv har jag en Nikon MC-36, men den kan ju göra lite mer än bara tjänstgöra som avtryckare, den har en timer funktion som kan ställas in i det oändliga, snygg belyst display har den också, köpte min för under halva priset från Hong-Kong på e-bay.

/kent
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.