Annons

Nikon F6..någon som funderar på den?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helgesson

Aktiv medlem
Är det någon mer än jag som funderar på att skaffa Nikon F6? Måste säga att den verkar potent så det förslår.

Det som lockar mig mest är ju den snabba autofokusen...den verkar helt outstanding.

men när allt kommer kring kanske man skall fortsätta med sin
gammla FM...stridsvagn S.

"prylbögen"

Friskt värre.... Tuggar på med en FM och går i funderingar att "uppgradera sig" till en F6!! Snacka om klivet med stort K!!! Go for it!

F6:an verkar som sagt vara en killer på den analoga marknaden. Tror att den bl.a har D2H:ans fokussystem, som fungerar ypperligt!

Oscar

F6

Jag köpte ju mig precis en F5 sprillans ny eftersom dom "scandinavianphoto" sänkte priset rejält, den är jag hypernöjd med.

Skulle jag ej köpt den så skulle det helt klart blivit en F6!
Kör hårt!
Man lever bara en gång.
/

"Prylbögen 2"

/ JIm

Jag har en F100 som jag är extremt nöjd med, men skulle jag ens överväga att skaffa något annat analogt skulle det vara en F6:a!!!

Jepp, jag har en! Personalen på Kameradoktorn garvade lite åt mig, men det bjöd jag gärna på. Första intrycken är mycket positiva. Suverän autofokus och jag är mycket imponerad av exponeringen. Det hade jag varit av en F5a också, jag uppgraderade från en gammal F801a. Den är tyst och lättjobbad, sökaren är grymt bra, sökarinformationen perfekt.

/Staffan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar