Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon F100 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Soli

Aktiv medlem
Har någon annan Nikon F100 fotograf haft problem med att stjärpedjupknappen inte fungerar och skapar ett ERRor meddelande på displayen som "låser" kameran? Tyvärr händer det inte alltid så det är svårt att visa på problemet i kamerabutiken.
 
Har du gamla batteri? Är det NiMH? Jag hade exakt samma problem med nästan urladdade batteri, fast då med en F5:a. Nikon berättade då att mätaren är kalibrerad för "vanliga" batteri samt deras ackar. NiMH hade tydligen en egenskap att inte ge jämn spänning när de var "nästan" urladdade. Därför kan t.ex. indikatorn ge halvfullt batteri samtidigt som skumma fel uppkommer. Bara ett tips :)
 
F100 Problem

Gå in till en Nikon Autoriserad verkstad dom fixar det utan probelm om du är i sverige, skulle jag VARMT rekomendera: Lasses Kameraservice i Björknäs (Nacka).
Eller Nikon Svenska AB, http://www.nikon.se
Tel: 08-594 109 00, Fax: 08-590 751 40

Om du inte kan ringa dem i sverige kan du nog få prata med nån i USA istället eftersom du enligt din "info-sida" befinner dig där.

Mvh Mats
 
Förlåt Solvei glömnde säga att det felet fixar dom lätt, bockar till nått vad jag har hört.

/Mats
 
Hej Mats. Tack för tipset. Det vore ju väldigt skönt ifall felet var så lätt att fixa. Här hade Nikon service personen jag ringde aldrig hört talas om det.
 
Är "Här" i Usa?

Det kan ju vara så att dom inte alltid medger felen per telefon kan man tänka sig ur trovärdes synpunk.
Men istället så när dom fått kameran säger att det var en enkel match el nått, låter det ju bättre.
Alt att det var en person som inte kanske var fullt ut kunnig på just f100 dom har nog säkerligen olika specialitéer.
Och beroende på om man går till en vanlig rep verkstad el till Nikon Japan AB, Nikon Svenska AB, osv...

/M
 
Jo, "här" är Dallas, Texas. Jag ska kolla med butiken när deras ambulerande Nikon expert kommer in så jag kan gå dit med kameran den dagen. Tack igen för tipset.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.