Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon DX2 släpps 25 februari

Produkter
(logga in för att koppla)
Då borde det verkligen vara hög tid för Nikon att visa lite bilder. Hur fanken tror dom annars att någon skulle våga beställa?
Om den ska finnas i affärerna om en dryg månad måste ju kameran rimligtvis vara färdigutvecklad.

Skumt...

Fast dom där Nikonitinisterna (hmmm..) blir tydligen bara färre och färre tydligen. I varje fall på tidningsredaktionerna.

Men vi håller tummarna för att kameran blir en hit.

Orkar man inte vänta så kan man väl tugga på en Nikontinell så går suget över.

Spelar ingen roll om vi blir färre och färre, det betyder bara mer begagnat på marknaden, yee-haa! Den kameran (liksom gluggen) ligger i en annan prisklass än jag, det gör även Canons motsvarande modeller :)

Jag sprang in på Yfokiosken i Göteborg på lunchen.
De bekräftade 25 febr. med lät inte så övertygade.
De hade visst haft en demodag för en månad sedan. En D2X utan minneskort, utan möjlighet att sätta i ett.
Således en demo med endast möjligheten att "känna" på kameran.

Det verkade som det inte direkt var någon kö på kamera...

picturethis.nu skrev:

Således en demo med endast möjligheten att "känna" på kameran.

Det verkade som det inte direkt var någon kö på kamera...

Den använder ju sig av samma hus som D2H, så det är väl inget speciellt att känna på ;)

Varför det inte verkar vara någon kö kan vara för att den kostar en del.. vad vet jag? ;)
Vill ha, men äger inte så mycket pengar.

Fick reda på genom en fotobutik i Helsingborg som hade Nikon på besök igår att d2x leveransdatum inte kommer att bli förrän ca: 15-20 Mars

25:e feb är det datum Nikon sagt man skall börja skeppa till återförsäljare. Kanske olika återförsäljare får sina beställda kameror olika datum?

/Janne - som aldrig vart med om en långsammare februari

Men så är det väl alltid? Givetvis kan man inte tillfredställa hela behovet direkt. Samma var det ju med Canon EOS1D Mk II och D70. Vissa handlare får några direkt och vissa dröjer det ett bra tag för.
Nikon och Canon har säkert prioriterade försäljare.

Re: Besked från Cyberphoto:

Arleklint skrev:
... Nikon har säljstart på dem 25/2, vi får de vi beställt kort därefter ...

kort kan vara långt, allt beroende på tidsrymden som personen som uttalade sig har.

/Jeppe - som hoppas Janne får sin D2x snart, så att han kan ut och fotografera igen ;)

Re: Re: Besked från Cyberphoto:

Jeppe skrev:
/Jeppe - som hoppas Janne får sin D2x snart, så att han kan ut och fotografera igen ;)

Ja, visst är det konstigt att fotolusten lider av att man väntar nytt. Helt ologiskt, men hjärnan har väl fullt upp med att vänta och längta ;)

Sen har jag iofs alltid svårt att låta mig motiveras så här års. Fast just nu är ljuset ok här i Järfälla.

Re: Re: Re: Besked från Cyberphoto:

Arleklint skrev:
Sen har jag iofs alltid svårt att låta mig motiveras så här års. Fast just nu är ljuset ok här i Järfälla.

Samma några kilometer bort i Hässelby Villastad. Men det visade sig att batterierna var slut i båda testkamerorna när jag väl var ute och skulle börja plåta. Rutinerat....

Re: Re: Re: Re: Besked från Cyberphoto:

froderberg skrev:
Samma några kilometer bort i Hässelby Villastad. Men det visade sig att batterierna var slut i båda testkamerorna när jag väl var ute och skulle börja plåta. Rutinerat....
Vad testar du nu?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar