Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
nikon D7000
- Trådstartare tarragona
- Start datum
Helmetrock
Aktiv medlem
Det låter som att du får skakningsoskärpa. Det beror på att slutartiden blir så lång att man hinner röra på kameran under tiden. Vad får du för slutartider när de blir suddiga?
eskil23
Aktiv medlem
Kan du visa något exempel?Hej !!!! har nyligen köpt en nikon d7000 har ett sigma 17-70 men får inte till bilderna tycker att dom blir suddiga någon som har någon ide om inställning på kameran?
MVH Tarragona
tarragona
Aktiv medlem
Börja med att sätt AF på AF-S och sätt att använda en fokuspunkt i mitten. Sätt den på A och välj en bländare f/4 tex och sätt ISO som gör att tiden blir minst 1/125 och ta några kort för att se hur det ser ut, ligger fokus på rätt ställe?
Hej !!! ska testa .
tack för svaren
tarragona
Aktiv medlem
Börja med att sätt AF på AF-S och sätt att använda en fokuspunkt i mitten. Sätt den på A och välj en bländare f/4 tex och sätt ISO som gör att tiden blir minst 1/125 och ta några kort för att se hur det ser ut, ligger fokus på rätt ställe?
Har testat att fota en avsågad tallgren men kameran fokuserar på träden bakom.
pdahlen
Aktiv medlem
och du använde en punkt? låter som bakfokus vilket inte är så ovanligt (särskilt med Sigma). Jag gick till MM en gång för att hitta ett Sigma som fokuserade rätt men gav upp efter 5 objektiv (det var 17-50/2,8). Jag sätter min 50öring på objektivet och att huset är rätt, har du möjlighet att testa huset med något annat objektiv? Har du köpt i affär så kan du ju alltid testa där. Annars så är det bästa att skicka både hus och objektiv när objektivet justeras, det gör hos genaralagenten i Kungsbacka, men det får gå via den du köpte av för det är ju på garantin.Har testat att fota en avsågad tallgren men kameran fokuserar på träden bakom.
det finns en finjustering i menyn, där du kan justera objektivet, men jag tycker inte man egentligen ska använda den, men du kan ju prova att sätta den på +20 eller -20 och se om det blir bättre
tarragona
Aktiv medlem
och du använde en punkt? låter som bakfokus vilket inte är så ovanligt (särskilt med Sigma). Jag gick till MM en gång för att hitta ett Sigma som fokuserade rätt men gav upp efter 5 objektiv (det var 17-50/2,8). Jag sätter min 50öring på objektivet och att huset är rätt, har du möjlighet att testa huset med något annat objektiv? Har du köpt i affär så kan du ju alltid testa där. Annars så är det bästa att skicka både hus och objektiv när objektivet justeras, det gör hos genaralagenten i Kungsbacka, men det får gå via den du köpte av för det är ju på garantin.
det finns en finjustering i menyn, där du kan justera objektivet, men jag tycker inte man egentligen ska använda den, men du kan ju prova att sätta den på +20 eller -20 och se om det blir bättre
Hej !!!! testade med ett nikon 18-55 då blev det bra.