Annons

Nikon D50/nikon D70 Eller Canon Eos 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

Rebecca25

Medlem
Hej!

Vilken ska jag välja från dessa tre?
Har ungeäfr 13.000 kr jag kan spendera. Då vill jag även köpa en bra blixt, ett bra objektiv...

skulle vara jättegulligt om jag fick lite hjälp!

Sen undrar jag även vad det är för skillnad mellan D50 och D70 - bildmässigt??

Tacksam för alla svar!! :)

Man kan hitta fina beggade D70(s) för 4-5000:- nu när D200 släppts. Då har du ju 9000:- till optik och blixt :)

Tack för tipset! Jag har varit hos kameradoktorn i sthlm och där har de ett kit för 10.000:- och det är utan blixt och div.. är det itne lite dyrt? Alltså man få ju med ett objektiv då. Det andra kittet ligger på 13-14000 med ett bättre objektiv..

Du ska defenitivt köpa begagnat.

Det finns hur mycket som helst att välja på nu.
Det kommer att finnas fler och fler D70 på beg-marknaden efterhand som D200 levereras.

D70s (det finns ingen anledning att köpa gamla D70) med 5000exponeringar och 6 mån garanti bör kosta kring 4500kr
Ett 18-70 kitobjektiv ligger på dryga 2000kr
Blixten är oftast bäst att köpa ny då det finns mycket få exemplar ute på marknaden. SB-800 för 3400kr ny på ScandinavianPhoto.

då har du 2000-3000 kr kvar att lägga på extra batteri, minneskort, väska.

Sedan är det bara att spara ihop till en vettig telezoom så har du en komplett utrustning.

Bilderna blir lika bra vad du än köper så jag skulle gå på känsla, då är valen enklet, fast jag är ju partisk förståss. Mitt svar är D70.

Köpa begagnat får man ha koll på att man inte köper ett hårt kört hus, folk som uppgraderar till D200 fotar ofta mkt och då kan kamera gått hårt och mkt.

okej, jag har nog tänkt att köpa nytt tror jag, men man kan ju såklart kolla på begagnat. Jag har hittat ett kit med objektiv 18-70 och kameraväska, minneskort, batteriladdare och kamerahus (D70s) Det låter helt okej i mina öron, men kan man komma undan ännu billigare omm man köper seperata...?

Det kostar 11500:- ca.

Rebecca25 skrev:
okej, jag har nog tänkt att köpa nytt tror jag, men man kan ju såklart kolla på begagnat. Jag har hittat ett kit med objektiv 18-70 och kameraväska, minneskort, batteriladdare och kamerahus (D70s) Det låter helt okej i mina öron, men kan man komma undan ännu billigare omm man köper seperata...?

Det kostar 11500:- ca.

Håll dig långt borta från Sigmas 18-50 kitobjektiv bara...
Sämre skit får man leta efter.
Den versionen säljs främst på expert.

tänk på att det går åt minst 1GB minneskort. Gärna det dubbla.

Jag rekommenderar även att du allvarligt överväger Olympus E-500 i kit med 14-45 och 40-150 zoomarna!

7995kr på Cyberphoto:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=E-50014150

"Årets kamera!
Olympus E-500 blev vald till årets systemkamera 2005 enligt tidningen Digitalfoto för alla, tätt följd av Canon EOS 350D, Nikon D50, Konica Minolta Dynax 5D och Canon EOS 5D."

jag föredrar - absolut - 256 mb minneskort i första hand

istället för 1 gb

för att om "kortet upphör att vara samarbetsvilligt"

så hade men de där "ögonblicks bilderna på flera minneskort istället för det som,,,,,,,pajade,,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar