Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D2Hs

Produkter
(logga in för att koppla)

thansen

Aktiv medlem
Nikon D2Hs är officiell även om det ännu inte finns några detaljer på Nikon Norges site.

Läs mer här

Senast ändrad:
D2Hs kommer rocka!
Jag har länge förespråkat en kamera med 4mp men med grymma ISO-egenskaper. För min del har jag större nytta av en kamera med 4mp och lågt brus än en kamera med t.ex. 8mp och högre brus. Små filer och lågt brus vid höga ISO...kan det bli bättre?!:)

/Martin

Hoppas nu bara att Nikon utvecklat sensorn så att bruset är lågt, om det är så tror jag att det kan bli en riktigt bra kamera...nästan så att man blir sugen själv.
Vitbalansen sägs ju ha förbättrats, låt oss hoppas att det är sant.

objernulf skrev:
Det kräver ju att de gjort något åt bruset. D2H var ju ganska värdelös på höga ISO.

Hallo,

Tja, jag kan ju bara spekulera, men jag tror inte Nikon hade släppt en uppdaterad version av en 1,5 år gammal kamera bara för att man tagit fram en bättre LCD till kamerans baksida.;) Jag gissar att det ligger större förbättringar än så bakom den här releasen.

Hade bra!

/Martin

ekequist skrev:
D2Hs kommer rocka!
Jag har länge förespråkat en kamera med 4mp men med grymma ISO-egenskaper. För min del har jag större nytta av en kamera med 4mp och lågt brus än en kamera med t.ex. 8mp och högre brus. Små filer och lågt brus vid höga ISO...kan det bli bättre?!:)

/Martin
Det är dock så att med en 8Mp bild så kommer bruset inte synas lika mycket som på en 4Mp bild vid samma pappersstorlek, 8Mp bilden kan därför ha mer brus än 4Mp och ändå ge mindre brus i den färdiga bilden.

sagan skrev:
Det är dock så att med en 8Mp bild så kommer bruset inte synas lika mycket som på en 4Mp bild vid samma pappersstorlek, 8Mp bilden kan därför ha mer brus än 4Mp och ändå ge mindre brus i den färdiga bilden.

Jo, jag vet...det hade jag liksom med i beräkningen. Annars kan man ju inte jämföra brus...:)

/Martin

antagligen blir det lägre än befintliga D2h eftersom det rekommenderade priset från Nikon är lägre...intressant egentligen med tanke på att D2hs är så mycket bättre(på pappret än så länge)

Varför skulle man vilja ha denna kamera framför en Canon 1D mkII? Skyhögt pris för 4 (!) megapixlar!

Kom inte och förklara att antalet pixlar inte är allt, utan berätta istället för mig vilka fördelar denna kamera har mot Canons motsvarighet.

Jest skrev:
Kom inte och förklara att antalet pixlar inte är allt, utan berätta istället för mig vilka fördelar denna kamera har mot Canons motsvarighet.
Bättre kamerahus, det vet jag till och med många Canonister som tycker.

Men lite högre upplösning skulle sitta fint. Jobbade jag bara mot press skulle den vara gjuten, men nu är det inte så.

Nej,

jag kommer att lugna mig. Jag har en digital pocketkamera för familjebilder. Har en F6:a som jag använder till landskap/naturfoto. Har nyligen köpt in lite Fujichrome Fortia. Just nu blir så jag tokglad över att titta på diabilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar