Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D200, bluff igen?
- Trådstartare müsli
- Start datum
müsli
Avslutat medlemskap
Varför hoppas på bluff?Dadigan skrev:
man får nästan hoppas att det är en bluff...
Canon kan behöva lite större press på sig...
Skurmedel
Aktiv medlem
müsli skrev:
Varför hoppas på bluff?
Indeed
Förresten så kan jag meddela att det är fler Jpeg-artifakter runt "D200" texten vilket tyder ganska mycket på manipulering. Ser inklippt ut.
rideg
Avslutat medlemskap
Här finns den också. Dock ser huset helt annorlunda ut:
http://tech.sina.com.cn/digi/2005-01-03/1516493165.shtml
Dajo
Aktiv medlem
Det är ingen D70 i alla fall.
2000$ borde innebära ca 20 000kr i Sverige.
Med tanke på att det är en butik som lagt upp den nu så låter det ju ganska trovärdigt.
Att D100 ska ersättas i år är ju inte oväntat och prisklassen är ju rätt.
Däremot tror jag inte dom lyckas få ut den i handeln inom överskådlig framtid (vis av D2X-projektet)
2000$ borde innebära ca 20 000kr i Sverige.
Med tanke på att det är en butik som lagt upp den nu så låter det ju ganska trovärdigt.
Att D100 ska ersättas i år är ju inte oväntat och prisklassen är ju rätt.
Däremot tror jag inte dom lyckas få ut den i handeln inom överskådlig framtid (vis av D2X-projektet)
Dajo
Aktiv medlem
rideg skrev:
En av dom är uppenbarligen fake...
Frågan om det är båda elelr bara en...
müsli
Avslutat medlemskap
Broschyren säger "Summer 2005" nere till höger...Dajo skrev:
Dajo
Aktiv medlem
müsli skrev:
Broschyren säger "Summer 2005" nere till höger...
Vilket nog kan översättas med "senhöst 2005" för den svenska markanden som det brukar vara.
Inget att sitta och hetsa upp sig över nu om det stämmer...
Det är väl någon fotomässa om någon månad?
OM det kommer en D200 under året så presenteras den garanterat där...
müsli
Avslutat medlemskap
wsaar skrev:
Angående första annonsen så tror jag faktiskt Nikons copywriters kan stava till "Legend"...
Dadigan
Avslutat medlemskap
müsli skrev:
Varför hoppas på bluff?
Absolut! Jag vill bara att Nikon ska presentera en ännu bättre kamera, en digital F100 eller liknande skulle ju verkligen sänka Canon (förutsatt att den tar bra bilder...). Den D200 som det står om där verkar ju minst sagt kontroversiell; magnesiumhus och fokus-lampa och ingen blixtsko?
Dadigan
Avslutat medlemskap
Kom att tänka på en sak till angående den första länken, om den kameran skulle vara sann tror jag att nikon kan få problem med brusnivåerna förutsatt att det fortfarande är aps-storlek på sensorn. Jag har i och för sig laddat ner några olika bilder som sägs vara tagna med D2x och de ser mycket bra ut men jag undrar ändå hur nikon har löst det hela...har de försökt krympa pixlarna à la 20d?
Så för mig får nikon gärna släppa en 8MP kamera, eller en 10MP med större sensor...fast, större sensor får de gärna slänga med oavsett megapixeltal
Så för mig får nikon gärna släppa en 8MP kamera, eller en 10MP med större sensor...fast, större sensor får de gärna slänga med oavsett megapixeltal
m_emilsson
Aktiv medlem
rideg skrev:
är det verkligen troligt att Nikon skulle göra två digitala kamerahus med fast batteri/vertikal-grepp?
en eventuell D200 bör väl inte vara konstruerad så att den "stjäl" eventuella D2X-kunder?
/mikael