Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D200, bluff igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ingen D70 i alla fall.

2000$ borde innebära ca 20 000kr i Sverige.

Med tanke på att det är en butik som lagt upp den nu så låter det ju ganska trovärdigt.

Att D100 ska ersättas i år är ju inte oväntat och prisklassen är ju rätt.

Däremot tror jag inte dom lyckas få ut den i handeln inom överskådlig framtid (vis av D2X-projektet)

Hur förklarar man då att de båda bilderna inte är samma men båda "är" D200, antingen är den ena fejk eller båda.

müsli skrev:
Broschyren säger "Summer 2005" nere till höger... ;)

Vilket nog kan översättas med "senhöst 2005" för den svenska markanden som det brukar vara.

Inget att sitta och hetsa upp sig över nu om det stämmer...

Det är väl någon fotomässa om någon månad?
OM det kommer en D200 under året så presenteras den garanterat där...

müsli skrev:
Varför hoppas på bluff?
Canon kan behöva lite större press på sig... ;)

Absolut! Jag vill bara att Nikon ska presentera en ännu bättre kamera, en digital F100 eller liknande skulle ju verkligen sänka Canon (förutsatt att den tar bra bilder...). Den D200 som det står om där verkar ju minst sagt kontroversiell; magnesiumhus och fokus-lampa och ingen blixtsko?

Kom att tänka på en sak till angående den första länken, om den kameran skulle vara sann tror jag att nikon kan få problem med brusnivåerna förutsatt att det fortfarande är aps-storlek på sensorn. Jag har i och för sig laddat ner några olika bilder som sägs vara tagna med D2x och de ser mycket bra ut men jag undrar ändå hur nikon har löst det hela...har de försökt krympa pixlarna à la 20d?
Så för mig får nikon gärna släppa en 8MP kamera, eller en 10MP med större sensor...fast, större sensor får de gärna slänga med oavsett megapixeltal

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar