Annons

Nikon 8400 och 8800 testade på dpreview

Produkter
(logga in för att koppla)
Är inte dom där kamerorna likvärdiga 5700?

I så fall kan jag säga att det är rena dyngan...
men...man kanske är bortskämd nu....personligen tar jag inte i en compaktkamera igen...

sagan skrev:
8800 är en förbättrad 5700 med VR, japp.
8400 har ett liknande kamerahus som 8800, men med annat objektiv.

Jag har ju en sån där 5700....köpte för ett år sedan för närmare 10.000....vilken blåsning.
Det blir bra bilder..om man nu lyckas...men...vilken skitkamera!!

Ljussvag...fokuserar sällan eller aldrig....det räcker för att få vem som helst att gå i taket.
möjligt att dom nya är strået vassare...

Jag har aldrig förstått mig på varför man skall ha en kompaktare som är lika stor som en digital systemkamera. Visst den har stort zoom-omfång, men allting är sådär lagom bra.

Bättre med en D70 eller 20D och komplettera med en riktigt liten digital kompaktkamera, som man kan använda då man inte har möjlighet att ta med ryggan med prylar.

Maxe skrev:
Jag har aldrig förstått mig på varför man skall ha en kompaktare som är lika stor som en digital systemkamera. Visst den har stort zoom-omfång, men allting är sådär lagom bra.
Jag har svårt att förstå det när priserna på D-SLR är så pass låga som de är nu, skillnad för nått år sedan då lägsta priset på enbart ett kamerahus låg på 30 000:-

Ähmen öhhh...för ett år sedan....eller lite mer tom...fanns det inget alternativ i den prisklassen. Därav mitt korkade köp....¨

5700 fick lysande kritik på dom flesta kamerasiter....

Det kan ju vara så att dom testade kameran i fullt solsken med 4 bira innanför västen + att dom fick varsin kamera från Nikon om dom skrev bra om den....undrar om inte det förekommer rättt så frekvent vad det gäller dom flesta tester på dom flesta produkter...(cynisk...ja...en aning)

kompakter är skitbra att ha på sommaren ...om man är rädd om sin feta systemkamera....

kompakter är skitbra att ha på sommaren ...om man är rädd om sin feta systemkamera....

just så, bra med olika kameror för olika fototillfällen, inte alltid man vill släpa med den analoga med ett gäng gluggar i fickan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar