Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Negativ Skanner
- Trådstartare JGB
- Start datum
jensohlsson
Aktiv medlem
Då är det Minolta Dimage Scan Dual III som gäller. Den är i princip den ända som ligger i den prisklassen med den prestandan den har. Jag har själv en sådan och jag är nöjd!
/Jens
/Jens
plf66
Aktiv medlem
Negativ skanner? *fniss*
Kom direkt att tänka på
www.skrivihop.nu
Såg en fin skylt i somras i Gränna där det stod: "Mjuk och kul glass"!
I alla fall, så är nog den ovan rekommenderade Minoltan en mycket bra skanner att börja med om man inte har några speciella preferenser.
Jag hade tidigare Nikon Coolscan II, och sen en III:a. Sen bytte jag i våras till Minoltan. På Negativ ser jag inte så mycket skillnad mot Nikonskannern, förutom avsevärt bättre skärpa. Färgerna klarar de ungefär lika bra. På dia är skillnaden enorm till Minoltans fördel, nu är det inga problem även med mörka Kodachromedia.
Kom direkt att tänka på
www.skrivihop.nu
Såg en fin skylt i somras i Gränna där det stod: "Mjuk och kul glass"!
I alla fall, så är nog den ovan rekommenderade Minoltan en mycket bra skanner att börja med om man inte har några speciella preferenser.
Jag hade tidigare Nikon Coolscan II, och sen en III:a. Sen bytte jag i våras till Minoltan. På Negativ ser jag inte så mycket skillnad mot Nikonskannern, förutom avsevärt bättre skärpa. Färgerna klarar de ungefär lika bra. På dia är skillnaden enorm till Minoltans fördel, nu är det inga problem även med mörka Kodachromedia.