Annons

Naturfoto med rullstol?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag blir bara förbaskad när jag läser dina ord! ALLA Fotoutbildningar borde vara genomföra för alla som sitter i stol.
Desvärre är nog inte verkligheten sådan.

Om du kollar in Noak - Nordisk akademi för naturfoto, som finns i Vårgårda
http://www.naturfotoakademin.se/
Kolla under kurser. Vet inte om det är vad du är ute efter men ta kontakt med dem och fråga. Pratar du med Bengt Andreasson så hälsa från "Frasse".

Noak

Tackar för tipset om Noak, tyvärr så verkar det inte riktigt vara min grej. Hade tänkt mig någon längre utbildning och har dessutom tröttnat på det mesta som ordnas speciellt för handikappade, ironiskt nog får det mig att känna mig mer handikappad...

Jag kör privatundervisningar ibland (inkl. teorimaterial) men det är ingen formell utbildning med poäng om det är ett "papper" du vill ha. Jag bor på Öckerö och känner till många ställen där man kan ta sig fram med rullstol att fota.

Mvh Hans

Mikael Landin skrev:
Någon som känner till någon naturfoto utbildning som kan tänkas genomförbar med rullstol?

Jag har gått sommarkurser i naturfoto på folkhögskolor. Dessa har varit upplagda så att man har föreläsningar och bildvisningar i klassrum och fotoutlykter som man gör med bil. De flesta håller sig ganska nära bilen och utgånsplatsen, några tar sig iväg lite längre i terrängen. Det borde väl gå att genomföra med rullstol? Jag antar att det finns rullstolar som klarar lite terräng? Några längre naturfotoutbildningar känner jag inte till. Men jag tänker att alla längre utbildningar har krav på sig att kunna erbjuda kurser för alla?

Kanske inte explicit, men det är ju fullt möjligt att lokalen nån utbildning hålls i inte är praktiskt tillgänglig...

Mvh,
Richard

Då pratar vi i så fall inte om gängse utbildningsinstanser, som alla har att följa de regler om tillgänglighet som finns, utan mer "obskyra" småutbildningar som inte bryr sig. Jag tror inte de är särskilt många, och framför allt inte framträdande.

Rullstol och natur.

Jag har gått sommarkurser i naturfoto på folkhögskolor. Dessa har varit upplagda så att man har föreläsningar och bildvisningar i klassrum och fotoutlykter som man gör med bil. De flesta håller sig ganska nära bilen och utgånsplatsen, några tar sig iväg lite längre i terrängen. Det borde väl gå att genomföra med rullstol? Jag antar att det finns rullstolar som klarar lite terräng? Några längre naturfotoutbildningar känner jag inte till. Men jag tänker att alla längre utbildningar har krav på sig att kunna erbjuda kurser för alla?

Jag vet inte vad du klarar med rullstolen, men känner en som också är rullstolsburen. Han kör fyrhjuling och snöskoter och tar sig fram i terrängen på ett sätt som imponerar. Han har mobilen med sig och ringer efter hjälp då han kör fast, då han är ute ensam.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar