Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

namn m.m. PÅ bilden...

Produkter
(logga in för att koppla)

Richard Jack

Avslutat medlemskap
Hej på er!

Hur ligger det till med det här att ha sitt namn, och eventuellt en hemsideadress sina bilder.
Alltså inte i EXIF-infon (ja jo, kanske där också) utan typ nere i ena hörnet av bilden.

Jag är medveten om att det inte hjälper så mycket mot stöld av bilder då denna ganska lätt beskärs bort.
Men om någon ser bilden så kan det ge dem en chans att kontakta mig.

Visst, det är ju en smula marknadsföring också.

Vad säger ni? Finns det regler om detta (här på fotosidan, och utanför).

Jag har lagt upp en bild för att illustrera.

Bild med namn och hemsideadress

Ha det gott!
/Richard
 
Hur enkelt som helst att måla/klona över. Du får räkna med att folk kopierar bilderna när de ligger på nätet. Se det som en jackpott istället om du skulle finna bilden på en annan sida. 4000 kr att håva in.
Ännu bättre om man gör som i Metros fall härom dagen:
http://www.mobilblogg.nu/probe/2007/08/29/16:02:49/min_bild_i_metro_idag_.html

Då är det svårt att undvika att finna den. På bilden med den nakna rumpan har Metro suddat ut ansiktena tillsammans med webbadressen till sidan de snodde den ifrån.
 
Jo att det är hur lätt som helst att ta bort är jag med på.

Men finns det skäl/åsiker/regler o.s.v. varför jag inte ska "stämpla" mina bilder med namn och websida?

Eller är det så att det endast ska vara namn, utan hemsideadressen alltså?

Vad säger ni?

/Richard
 
Jag tycker signaturen är snygg och ska vara kvar. Sen så har du under ditt namn och Copyright återigen ditt namn och Copyright som Fotosidan tilldelat dig. Upprepning kanske?
Det många klagat över är när någon vattenstämplat hela sin bild med ett stort C genom allt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.