Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nån som har Bakgrundshängare för 3 bakgrunder
- Trådstartare Santa771
- Start datum
diver1
Aktiv medlem
Det är inte plåtbitarna som är det dyra i den upphängningen.
Jag har ett par sådana takmonterade men ingen tillgänglig just nu för att kunna ta måtten.
Kollat hos Kaffebrus? (http://kaffebrus.com/bakgrundsupphangning-195.html)
Jag har ett par sådana takmonterade men ingen tillgänglig just nu för att kunna ta måtten.
Kollat hos Kaffebrus? (http://kaffebrus.com/bakgrundsupphangning-195.html)
partystarter
Aktiv medlem
Använder mig av Kaffebrus bakgrundshållare i min studio och måste säga att självaste skruvarna man sätter in i bakgrundsrullarna är lite halvdana. Plåtbitarna som sticker ut ur väggen är som sagt inte det fnuliga.
Santa771
Aktiv medlem
Ni som kör med expandrarna vad har ni för avstånd mellean plåt bitarna så att rullen och expandrarna får plats? Ringde till både kaffe brus och scandinavian och åter försäljaren av dom men ingen viste på rak arm vilket avstånd man ska sätta upp dom med. Tycler det är lustigt det borde man ju få med när man köper det så man vet hur man ska montera
partystarter
Aktiv medlem
En bra princip är väl att man lägger rullen ungefär kant i kant med där den expanderande plasten slutar. Man får lite mån på sidorna om en rulle skulle rulla upp sig lite ojämnt och så finns det lite felmarginal om man skulle mäta lite fel när man sätter upp plåtbitarna. Provmontera helt enkelt med rulle och expanders monterade och väggfästena hängandes från hela rasket. Bara att ställa en stol mitt på golvet och balansera upp det hela. Såvida dina armar inte sträcker knappt tre meter så rekommenderar jag att du använder en talmeter och en medhjälpare. Har man bara en gnutta av Kirchsteigergenen i sig så löser man det! ;-)
Santa771
Aktiv medlem
En bra princip är väl att man lägger rullen ungefär kant i kant med där den expanderande plasten slutar. Man får lite mån på sidorna om en rulle skulle rulla upp sig lite ojämnt och så finns det lite felmarginal om man skulle mäta lite fel när man sätter upp plåtbitarna. Provmontera helt enkelt med rulle och expanders monterade och väggfästena hängandes från hela rasket. Bara att ställa en stol mitt på golvet och balansera upp det hela. Såvida dina armar inte sträcker knappt tre meter så rekommenderar jag att du använder en talmeter och en medhjälpare. Har man bara en gnutta av Kirchsteigergenen i sig så löser man det! ;-)
Hej du.
Var kanske lite otudlig vad det handlade om. Jag har svetsat egna hållare för vägg. Jag har inte köppt expandrana än utan vill ju kunna sätta upp en bakgrund nu utan expandra. Men vill ju inte flytta dom när jag väl köper expandrar.
partystarter
Aktiv medlem
Tja, frågan är iofs om du har något att tjäna på att sätta upp väggstagen ännu? En normal rulle från Lastolite är ju iaf 2,75 bred så därefter är det beroende på vilka expanders du vill använda. Måtten kan definitivt variera.
Santa771
Aktiv medlem
Tja, frågan är iofs om du har något att tjäna på att sätta upp väggstagen ännu? En normal rulle från Lastolite är ju iaf 2,75 bred så därefter är det beroende på vilka expanders du vill använda. Måtten kan definitivt variera.
Ok ja ja nu har satt upp dom i alla fall. Gjorde ett par egna expandra jag satt i rullen så jag kan hänga upp dom tills jag har köpt ricktiga expandra med kedjor hoppas dom passar när jag köppt dom i coh för sig inte så farligt att spackla lite och borra nya hål