Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som utvärderat Adobe photoshop Album 2.0?

Produkter
(logga in för att koppla)

Goldfish

Aktiv medlem
Det vore kul att höra kommentarerna från er ang. Adobe Photohop Album 2.0.

Hur står sig programmet jämfört med Thumbsplus eller Fotostation?

Är det stora förbättringar jämfört med version 1.0 av programmet (som många klagade på tidigare)?

Jag tyckte 1:an va kalas när det kom men märkte rätt fort att det var alldeles för långsamt för att kunna jobba med.
2:an är avsevärt mycket bättre på den punkten även om det fortfarande går rätt långsamt emellan åt. Det verkar bero på modellen att använda en databas, för AcdSee 6 som använder sig av en liknande lösning (även om de har haft db förut också) har även det blivit mycket långsammare än 5:an.

Så jag tror man ska välja program utifrån vad man prioriterar. Vill man skapa ordning och reda är PSA 2 en bra lösning, AcdSee 6 lika så. Har man redan en bra katalogstruktur och bara vill ha en snabb bildvisare med enklare funktioner så skulle jag rekomendera AcdSee 5.

Att bara använda ett program för redigering, utskrift, katalogisering och visning är fortfarande långt borta anser jag.

Av de program du nämner har jag bara provat Fotostation men efter som jag inte minns hur det var så antar jag att det inte var något som föll mig i smaken.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar