Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som kan rek skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rockatroll

Medlem
Hejsan!

Jag tänkte kolla om någon här kan rekommendera en skrivare. Jag ser helst att:

1) den kan printa hela sidorn (dvs ända ut i kanterna)

2) att utskrifterna är av bra kvalitet. (fotokvalitet - är inte så bra på det där med upplösningar, hjälp mig:)

3) Helst ska den inte vara för dyr heller (max 2500)

4) den bör inte ha för dyra patroner heller (gärna separerade svartvit/färg).

Hårda bud :) men som sagt jag sitter på en tajt budget och är amatör men vill ändå ha en hyffsad kvalitet på det jag printar.

Tack för hjälpen

Bra skrivare

Prova Canons i865. Lite, lite lägre bildkvalitet än en fotoskrivare men det märker du bara på en del bilder.

Separata färgpatroner ger bra driftsekonomi, den
är snabb och kan skriva utfallande på ett A4, inga vita kanter alltså.

Bör passa din budgetram.

Tack för ditt svar, ska kolla in den. Fick faktiskt tips om samma skrivare på ett annat forum. Har du provat den själv eller går du på andras referencer?

Eller en canon i850 som jag är helnöjd med. Finns även i560 som ger likvärdiga utskrifter. Tror att i865 har fem patroner, två svarta. Lite onödigt om du ej skriver ut mycket textdokument.

i865 kan skriva på cd. En kompis till mig köpte en sån. Där finns en fördel. Men hel-täckande utskrifter på cd hamnar lätt snett.

Tror jag ska kolla närmare på Canon i865, skriver ut rätt mycket text också men vill ju kunna skriva ut foton i bra kvalitet, den kan väl ta emot olika format (förutom A4)? Hur är det med patronerna till den, räcker de länge/vad kan man köpa dem för (funkar piratpatroner osv).

Håll dig till original om du vill att skrivaren ska hålla länge. Mycket just därför är canon att rekomendera. De har lägsta priser på original-patroner.

Någon som har tips på vart man kan inhandla en sådan, tittade lite på pricerunner och såg att ett företag som heter Foto & Elektronik AB säljer den till hyffsat pris, vågar man handla av dem? Någon som har erfarenheter?

itbutikken.dk har bra priser på canon. Har köpt därifrån många gånger. De skickar med postorder utan krångel. Två års garanti!

ok annars har man ju hört att folk varit missnöjda med itbutikken, men det kanske bara gäller känsligare komponenter typ monitorer och sånt.

Tänk på att om man köper skrivare så ingår alldrig en usb-kabel. Och i detta fall behövs en usb 2.0 plus motsvarande anslutning i datorn. Fullt kompatibelt, men inte samma fart med usb 1.1.

Har handlat hos it-butiken ett tiotal gånger utan problem. Men beställ inte samtidigt usb-kabel därifrån. De skickar separat med dubbel frakt. Så funkar det där. En stor firma med noll koll.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar