Annons

Montering av Handlovsrem till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

karlhans

Medlem
Finns det någon som har fått handlovsremmen att sitta bra på sin canon? Ska man byta ut originalfästet på kameran mot det som följer med eller ska man fästa det medföljande metallbläcket på befintlig rem?
/En som inte får den att sitta bra
 
Min sitter bra. Enligt instruktionen så ska handlovsremmen sitta i kamerans fäste och kameraremmen i metallblecket. Jag har det på andra hållet, metallblecket sitter på kameraremmen så att jag lätt kan ta av och på batterigreppet från kameran. Funkar bra.
 
Jag hittade en detaljerad monteringsanvisning i manualen till 1D mk2N. Försökte ta en bild och bifoga, men lyckades inte. Kolla manualen till din kamera och se om det finns en liknande beskrivning...

Mvh /Peter
 
Det finns ingen instruktion i manualen till min 20D och jag fick ingen med till handlovsremmen heller. Ska kolla på nätet om jag kan hitta manualen till 1D mk2N.
 
va?! Jo... försök igen....!
Den har hängt sig nån gång för mig oxå. Jag testa precis länken. Tryck på "pruduct/software download" till vänster....

//P
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.