Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

modellportfolio

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Är bara lite intresserad...ni fotografer som gör modellportfolios, hur brukar dom se ut?

Hur många bilder brukar det vara? Alla bilder tagna vid ett tillfälle/samma stil? Pärm?

Har aldrig sett en modellportfolio, så är bara lite undrande.

Hej Walle.

Fotograferar en del modeller. Gör dock inte modellboken färdig till modellen i fråga. jobbar mycket över internet idag och då väljer vi, oftast tillsammans ut fem representativa bilder till ett set-card. Det kan innehålla en ansiktsbild, helfigurbild, en underklädesbild och en reklambild, om modellen har gjort något tidigare jobb.
Kolla t.ex in mina modeller på www.emma-helena.com
Oftas plåtar jag alla bilderna vid samma tillfälle men varier så mycket som möjligt. Är både ute i naturen/city och inne i studio.

lycka till.

tack för ditt svar! Då har jag lite bättre koll. Har fått ett par förfrågningar, men vill ha lite mer kött på benen innan jag åtar mig nåt.

Med yngre modeller (14-15) skippar man underklädesbilder, va?

Walle skrev:
Med yngre modeller (14-15) skippar man underklädesbilder, va?
Nu har jag aldrig blivit tillfrågad av så unga personer men jag tror inte att jag skulle fota de alls om inte deras föräldrar var närvarande.

Per-Olof, ligger sidan nere för tillfället? Jag kommer nämligen inte åt den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar